سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نزدیک/ مواد غذایی تان را اسکن کنید


شرکت Consumer Physics به تازگی یک دستگاه جیبی کوچک تولید کرده است که با استفاده از نور، مواد تشکیل دهنده هر ماده را مشخص می کند.

باشگاه خبرنگاران/ شرکت Consumer Physics به تازگی یک دستگاه جیبی کوچک تولید کرده است که با استفاده از نور، مواد تشکیل دهنده هر ماده را مشخص می کند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگامی که مشغول غذا خوردن هستید، دوست داشته باشید از محتویات و میزان قند و چربی غذای خود با خبر شوید. مخصوصا هنگامی که می خواهید وزن کم کنید و این اطلاعات قطعا در روند فرایند لاغر شدن شما کمک خواهد کرد. امروز با پیشرفت علم و صنعت به راحتی می توانید با یک دستگاه کوچک به این اطلاعات وسیع برسید. در این گزارش قصد داریم شما را با این تکنولوژی آشنا کنیم.

شرکت Consumer Physics به تازگی یک دستگاه جیبی کوچک تولید کرده است که با استفاده از نور، مواد تشکیل دهنده هر ماده را مشخص می کند. شما کافی است تنها نور این دستگاه را به سمت ماده مورد نظر بتابانید. این دستگاه قادر است نه تنها مواد تشکیل دهنده غذاها بلکه نوشیدنی ها، داروها و موارد دیگر را نیز معین می نماید.

این دستگاه جیبی SciO نامیده می شود. برای تشخیص مواد موجود در یک ماده، حتما لازم نیست که دستگاه با آن تماس فیزیکی داشته باشد بلکه تنها باید دستگاه را به جسم مورد نظر نزدیک نمایید. بعد از آن مواردی مانند قند، چربی و… معین می شود. اطلاعات پیدا شده به وسیله یک برنامه تلفن همراه هوشمند قابل بازیابی است.

برای مثال اگر به یک فروشگاه بروید و قند یک گوجه فرنگی را مورد آزمایش قرار دهید، دستگاه قادر است که میزان رسیدگی گوجه فرنگی را مشخص نماید. یا اگر می خواهید بدانید پالتویی را که خریداری نموده اید واقعا از چرم تهیه شده است یا نه، فقط لازم است دستگاه را به کت نزدیک نمایید.

این دستگاه امسال به قیمت ۲۰۰٫۰۰۰ دلار به فروش رسید که بسیاری از مردم مشتاقانه خریداری نمودند. این خود می تواند نشانه ای از علاقه افراد به علم باشد.محققان پیش بینی می کنند که یک روز حتما تلفن های هوشمند دستگاه SCiO را در خود جای می دهند اما ما باید به فکر تکنولوژی های پیشرفته تر از آن باشیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی ارگانیک از نگاه دکتر رابینسون zamin.biz