هوشنگ کامکار: هنرمندان به مسؤولیت‌های اجتماعی توجه کنند


هوشنگ کامکار:  هنرمندان به مسؤولیت‌های اجتماعی توجه کنندایسنا/ هوشنگ کامکار - آهنگساز - گفت: ما از سال‌های خیلی قبل، قدم‌هایی در راستای امور خیریه برداشته و کنسرت‌هایی هم در غرب ایران و کردستان عراق برگزار کرده‌ایم؛ اما با ورود دخترم صبا به موسسه خیریه «محک» علاقه ما به این موضوع زیاد شد.
او ادامه داد: خواهش من از هنرمندان دیگر هم این است که در چنین زمینه‌هایی قدم بردارند، زیرا این موضوع برای خودشان هم مفید است و می‌توانند در همین راستا آگاهی‌ها به مردم بدهند.

این آهنگساز پیشکسوت بیان کرد: در ایران، گروه‌ها و هنرمندان شناخته‌شده و همین‌طور خوانندگانی هستند که شهرت دارند‌ و می‌توانند برای موسسات خیریه قدم‌هایی بردارند. این موضوع بسیار مهمی است و امیدوارم هنرمندان به آن توجه کنند.

وی افزود: من و آقای نوربخش چند وقت پیش تصمیم گرفتیم کنسرت‌هایی را برای «محک» برگزار کنیم و از خواننده‌ها و گروه‌های مختلف هم برای این کار دعوت کنیم. به هر حال، این موضوع و این کنسرت برای گروه کامکارها اتفاق مهمی است که قرار است در 25 سالگی «محک» بنوازند.

به گزارش ایسنا، در نشستی که صبح 26 اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار شد، مدیرعامل موسسه خیریه «محک» نیز از 25 سال ماندگاری و توسعه این موسسه سخن گفت و اظهار کرد: ما از هنرمندان خواسته‌ایم پیام نیکوکاری را به گوش مردم برسانند.

آراسب احمدیان همچنین گفت: «محک» به‌عنوان یک سازمان غیردولتی ایرانی در کنار نهادهایی مثل خانه موسیقی و با همراهی هنرمندان ایرانی، این فعالیت را انجام داده است. البته وزارت ارشاد و بنیاد رودکی حمایت‌های زیادی از این رویداد کرده‌اند.

سپس مدیرعامل خانه موسیقی در سخنانی اظهار کرد: همه مردم این دغدغه را دارند که بتوانند در امور خیر شرکت کنند. هنرمندان هم به‌دلیل رقت احساس‌شان تمایل بیشتری به این کار دارند. البته سازمان‌دهی این انگیزه‌ها توسط موسسات خیلی مهم است.

حمیدرضا نوربخش ادامه داد: حلقه وصل ما با «محک» صبا کامکار بود که باعث شد ما با این موسسه‌ی خوش‌نام همکاری کنیم. خانه موسیقی قصد دارد با همکاری سایر هنرمندان، کنسرت‌های خیریه‌ای را به نفع این موسسه برگزار کند.

او افزود: در سال 85 یا 86 بود که بحث خریدن ملک برای خانه موسیقی مطرح و قرار شد کنسرت‌هایی توسط هنرمندان شاخص مانند استاد شجریان و استاد مشکاتیان برای خریدن ملک برگزار شود. خیلی‌ها آن زمان از ما می‌پرسیدند که چرا برای این کنسرت‌ها فقط از مشاهیر استفاده می‌کنید. پاسخ این سوال روشن است، وقتی هدف کسب درآمد مالی باشد، باید گروه‌هایی بیایند که توانایی فروش بلیت دارند. هرچند من قبول دارم که جوانان با استعداد زیادی داریم.

صبا کامکار - خواننده - نیز که به‌عنوان مدیر روابط عمومی محک در این نشست حضور داشت، اظهار کرد: صد درصد عواید حاصل از فروش بلیت کنسرت کامکارها برای موسسه «محک» است و هیچ‌کدام از عوامل از جمله فروش بلیت و تالار وحدت، برداشت مالی نخواهند داشت. شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی که برای این رویداد در کنار ما هستند، صرفا هزینه‌های اجرایی را تعیین کرده‌اند. در واقع آن‌ها یک اقدام خیرخواهانه دارند که نشأت‌گرفته از یک تفکر مسؤولانه و اجتماعی است.

همچنین محسن رجب‌پور به نمایندگی از کانون ناشران خانه موسیقی در این نشست حضور داشت‌ و گفت: امور اجرایی این کنسرت و بلیت‌فروشی آن برعهده من است. البته چیز زیادی از بلیت‌ها نمانده و در حال تمام شدن است.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
پوئم سمفونی حلبچه اثری از هوشنگ کامکار