سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ عملیات 10ساعته نجات 2مادر باردار از برف شهرستان میانه


ایرنا/ نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان میانه در دو عملیات نفس گیر که 10 ساعت طول کشید، جان 2 مادر باردار گرفتار در برف و بوران روستاهای دورافتاده این شهرستان را نجات دادند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، احمد فرمانی سرپرست تیم اعزامی در تشریح این عملیات گفت: حوالی ساعت 9 صبح امروز با اعلام مدیریت بحران میانه مبنی بر نامساعد بودن حال یک زن باردار در روستای 'قواق سفلی' وارد عمل شدیم.
وی افزود: با توجه به تجربه قبلی و آشنایی به مسیر، همراه با ماما و بهورز اورژانس شهرستان پس از طی سه ساعت راه رفت و برگشت موفق شدیم جان مادر و نوزاد را از مرگ نجات داده و هر دو را به بیمارستان خاتم الانبیای میانه تحویل دهیم.
فرمانی ادامه داد: ساعت 12 ظهر موقع برگشت از روستای 'قواق سفلی'، اداره مدیریت بحران میانه اعلام کرد که حادثه مشابهی در روستای صعب العبور 'کریم آباد' در 60 کیلومتری شهرستان میانه رخ داده است و امکان انتقال مادر باردار به شهر به دلیل برف زیاد میسر نیست.
وی تشریح کرد: این بار نیز با همراهی پزشک، ماما و بهورز مرکز فوریت های پزشکی میانه و نجاتگران پایگاه پل دختر(شهید امیرصالحی) به محل حادثه اعزام شدیم.
وی افزود: نیروهای راه و ترابری میانه با تلاش زیاد جاده را تا جایی که آسفالت بود، باز کردند اما وقتی وارد جاده خاکی شدیم وضعیت سخت تر شد و به دلیل ارتفاع برف در چند جا مجبور شدیم از خودرو پیاده شویم و نسبت به باز کردن مسیر با بیل و پارو اقدام کنیم.
فرمانی یادآور شد: با توجه به اینکه ارتفاع برف در بعضی جاها به حدود یک متر می رسید در تماس با یکی از اهالی روستای سر راه به نام 'قره طویق' که بیل مکانیکی داشت از وی تقاضای کمک کردیم و او نیز ما را همراهی کرد.
مسئول تیم اعزامی هلال احمر میانه با بیان اینکه انجام عملیات دوم نجات شش ساعت طول کشید، تشریح کرد: روستاییان با دیدن ما خوشحال شدند و گفتند باور نمی کردند ما بتوانیم این راه دشوار و صعب العبور را طی کنیم، اما خوشبختانه با لطف خدا این عملیات نیز موفق بود و توانستیم جان مادر و نوزاد گرفتار در برف را نجات دهیم.
تیم عملیات جمعیت هلال احمر میانه در این دوعملیات نفس گیر متشکل از احمدفرمانی مسئول تیم اعزامی، عدالت شکوری مسئول عملیات و نجاتگران پایگاه پل دختر شامل وحید باباپور، یاورخدابنده، یوسف سیفی زاده و همراهان اورژانس متشکل از خانم ها دکترنصیری، دکتر جابری و دکتر اصغری و آقایان میکائیلی و حقی و راننده داوطلب بیل مکانیکی آقای آیت غلامی بودند که با تلاش های خود جان دو مادر باردار و نوزادان آنها را نجات دادند.
شهرستان میانه در 160 کیلومتری جنوب تبریز دارای ارتفاعات برف گیری است که تردد به روستاهای واقع شده در آن فصل سرما بسیار دشوار و در مواقع برف و کولاک ناممکن است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نجات زن باردار گرفتار در کولاک و برف در شهرستان هشترود