مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مغناطیس حسینی(ع) و و خاطرات فراموش نشدنی اربعین


به گزارش شیعه آنلاین ، مغناطیس اربعین همه را به سمت حسین بن علی(ع) جذب و مسیرهای پیاده روی همچون رودی خروشان انسان‌های دلداده و عاشق را به اقیانوس بی‌کران کربلا متصل می‌کرد.

بسیاری در مسیر پیاده روی با پای پیاده حرکت می‌کردند و بسیاری هم پرچم‌های یا حسین(ع) را بر دوش داشتند و خیلی‌ها هم سربند‌های «هیهات من الذله» را به پیشانی بسته بودند.

عراقی‌ها با ۱۷ هزار موکبی که در مسیر ۸۳ کیلومتر نجف تا کربلا دایر کرده بودند از زائران میلیونی سیدالشهدا(ع) پذیرایی می‌کردند و برای خدمت به زوار اباعبدالله از هم سبقت می‌گرفتند و کسانی هم که بضاعت مالی چندانی برای پذیرایی نداشتند در مسیر راه زائران می‌نشستند و کفش‌های خاکی آنان را واکس می‌زدند و یا بدن‌های خسته مسافران کربلا را ماساژ می‌دادند تا اندکی خستگی راه از تنشان بیرون رود.

موکب نشینی‌های بین روز و آخر شب، برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی، زیارت عاشورا خواندن‌های دسته جمعی در مسیر پیاده روی، صدای مداحی‌هایی که از بلندگو‌های موکب‌ها به گوش می‌رسید، فلافل‌های داغ عراقی‌ها و انواع غذاهای عراقی و ایرانی که در مسیر پیاده روی توزیع می‌شد، عشق و محبت وصف ناشدنی خادمان سیدالشهدا(ع) نسبت به زوار، بیرق‌های برافراشته‌ای که زائران در مسیر پیاده روی به دوش می‌کشیدند و زمزمه زیارت اربعین در روز اربعین که از جای جای کربلا به گوش می‌رسید، همه این‌ها خاطرات فراموش نشدنی برای مسافران اربعین است که هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

زیان از بیان این همه عشق و ارادت به امام حسین(ع) قاصر است

پیرمردی از دور قدم زنان به سمتمان می‌آمد، لباس خادمی امام رضا(ع) را به تن دارد، نزدیک‌تر که می‌شود مرد عربی که در وسط پیاده رو نشسته است او را از حرکت باز می‌دارد و اصرار می‌کند تا کفش‌هایش را واکس بزند.

احمد خاکشور ۵۱ ساله است؛ روی کلاه خادمی‌اش زیر آرم آستان قدس رضوی نوشته بود «دربان»، از او می‌پرسم دربان حرم هستید؟ که جواب می‌دهد خدام حرم امام رضا(ع) در چهار بخش اصلی فعالیت می‌کنند که شامل فراشان، حافظان و خادمان و دربانان که دربانان قدیمی‌ترین قشر خدام حرم هستند که از قدیم درب‌های حرم را باز و بسته می‌کردند.

این خادم حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) می‌گوید، آمدنم به این سرزمین غیر منتظره بود و من این توفیق را مدیون امام رضا(ع) هستم چرا که تا سه روز قبل از آمدنمان خبر نداشتیم قرار است بیاییم و در موکب امام رضا(ع) خادمی زوار امام حسین(ع) را انجام دهیم.

این پیرمرد خادم از حس و حال مسیر پیاده روی این چنین می‌گوید که قابل توصیف نیست و زبان از بیان این همه عشق و ارادت به امام حسین(ع) قاصر است و این همه جلوه‌های زیبایی بی‌نظیر است.

در حین گفتگویمان با این خادم، زائران دیگر تا لباس خادمی امام رضا(ع) را بر تن این پیرمرد با صفا می‌دیدند او را در آغوش می‌گرفتند و بی‌اختیار سر بر روی شانه‌های آقای خاکشور می‌گذاشتند و برای لحظاتی اشک می‌ریختند و پیرمرد هم چشمانش بارانی می‌شد و آن‌ها را دلداری می‌داد و می‌گفت سلامتان را به امام رضا(ع) خواهم رساند.

آقای خاکشور می‌گفت اگر این پیاده روی‌هایمان با معرفت باشد قطعا ما را به امام زمان(عج) خواهد رساند و اگر شناخت درستی از عظمت و شخصیت ابا عبدالله الحسین(ع) داشته باشیم در مسیر زمینه سازی ظهور قدم خواهیم برداشت.

او که از رزمندگان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود می‌گفت روزگار امام رضا(ع) در طوس غریب بود اما به برکت خون امام حسین(ع) از همه جای دنیا برای زیارت امام رضا(ع) شیعیان به مشهد می‌آیند.

با هدف‌تر آمدم تا از جنبه‌های اعتقادی و روحی بیشتر خودم را تقویت کنم

محمد یحیی‌پور هم دیگر زائر اربعین حسینی است که به همراه مادر و دختر دایی‌اش در این مراسم حضور یافته است او از شهرستان کاشمر آمده و می‌گوید برای دومین سالی است که با پای پیاده از نجف تا کربلا حرکت می‌کند.

او می‌گفت سال قبل به همراه یکی از دوستان آبادانی‌ام به کربلا آمدم که این سفر برایم بسیار پر بار بود و بعد از آن اتفاقات خوبی برایم رخ داد، اما امسال با هدف‌تر آمدم تا از جنبه‌های اعتقادی و روحی بیشتر خودم را تقویت کنم.

فاطمه تائبی هم دیگر همراه محمد است که ۲۲ سال دارد و دانشجوی رشته معماری است و می‌گفت بار اولی است که به پیاده روی اربعین آمده است.

تائبی می‌گفت سال قبل که نتوانستم اربعین به کربلا بیایم دلم خیلی شکست، اما امسال با توجه به حضور کاروان ۴۵ نفری از کاشمر برای خدمت به زائران، من هم توفیق حضور در این مراسم را یافتم.

او می‌گفت ما در موکب علی بن موسی الرضا(ع) که کنار وادی السلام نجف است مستقر هستیم که ۱۸ چادر برای اقامت زائران اربعین برپا کردیم و موکب ما تا روز جمعه ۲۸ صفر به زائران خدمات می‌دهد و به صورت نوبتی هم برای زیارت به کربلا می‌رویم.

حضور میلیونی در مراسم اربعین بالا‌ترین تبلیغ برای شیعیان است

حجت الاسلام سید محمد عمادی هم که از شهر مقدس قم به همراه برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه ملاصادق در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور یافته است به خبرنگار اعزامی مهر به کربلای معلی می‌گوید، این حرکت عظیم پیاده روی اربعین در دنیا بی‌نظیر است و هیچ انگیزه‌ای جز عشق و محبت به امام حسین(ع) نمی‌تواند این خیل عظیم عاشق را از راه‌های دور و نزدیک و حتی از کشورهای دیگر به اینجا بکشاند.

او از همه موکب داران عراقی و ایرانی که در طول مسیر به زائران خدمت می‌کنند تشکر می‌کند و می‌گوید این موکب‌ها بستر لازم برای حضور زائران را در این مسیر فراهم می‌کنند و به صورت شبانه روزی به زائران خدمت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه قم می‌گوید اگر پیام و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) به دنیا مخابره شود که البته رسانه‌های بیگانه مانع آن هستند؛ در این صورت بالا‌ترین تبلیغ برای شیعیان است و مکتب تشیع در این راهپیمایی عظیم قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.

او خطاب به دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) هم این پیام را می‌دهد که در طول تاریخ بسیاری تلاش کردند تا مانع از رفتن مردم به زیارت امام حسین(ع) شوند اما نتوانستند این نور را خاموش کنند و امروز هم وهابیت و داعشی‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را بترسانند ولی آن‌ها باید از تاریخ درس بگیرند که هیچ‌گاه به هدف خود دست نمی‌یابند و هیچ چیز این مردم را از زیارت عتبات عالیات باز نمی‌دارد.

محمدرضا میمی هم نوجوان ۱۷ ساله‌ای که در پیاده روی اربعین حضور داشت، او می‌گفت کف پا‌هایم صاف است و به همین دلیل به سختی می‌توانم راه بروم و برای مدت طولانی نمی‌توانم روی پا بایستم؛ اما الان دو روزی است که در مسیر نجف به کربلا با پای پیاده به همراه مادرم در حرکت هستم که مشکلی احساس نمی‌کنم.

او می‌گفت با یک کاروان ۸۶ نفری از میدان بهارستان تهران حرکت کردیم و کاروان ما الان عقب‌تر هستند و شور و اشتیاقمان برای دیدن حرم امام حسین(ع) باعث شده تا ما از کاروان جلو بزنیم.

محمدرضا گفت از تابستان کارهای مربوط به پاسپورتم را انجام دادم و مدرسه هم با رفتن من مخالفت نکرد و مدیرمان گفت که امام حسین(ع) تو را طلبیده است و ما کاره‌ای نیستیم که نگذاریم بروی.

زائران اباعبدالله(ع) حرمت بسیاری دارند

ابوعمار هم اهل بصره است و از روستای زبید این استان به کربلا آمده تا به زائران اباعبدالله(ع) خدمت کند او در مسیر پیاده روی بر زمین می‌نشیند و کفش‌های زائران را واکس می‌زند.

او نیز به خبرنگار اعزامی مهر به کربلا گفت که ۷ فرزند دارد و وضعیت مالی‌اش زیاد مناسب نیست و واکس زدن کفش زائران امام حسین(ع) شرف و افتخار است، زائران اباعبدالله(ع) حرمت بسیاری دارند و این کمترین کاری است که از دست من بر می‌آید.

ابوعمار می‌گفت ۱۶ سال است که در ایام اربعین به زائران خدمت می‌کند و از زمان حکومت صدام و بعثی‌ها هم تعریف می‌کرد که در آن زمان هر کسی عزاداری می‌کرد و یا اینکه برای زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده به کربلا می‌آمد دستگیر می‌شد و برخی‌ها هم به همین دلیل اعدام شدند و کسی جرات نمی‌کرد آشکارا مراسم عزاداری برپا کند.


ویدیو مرتبط :
خاطرات فراموش نشدنی اربعین 93