بسته پیشنهادی خودورسازان برای تسهیلات 25 میلیونی/ بی‌اطلاعی نمایندگی‌ها برای فروش قسطی خودرو


بسته پیشنهادی خودورسازان برای تسهیلات 25 میلیونی/ بی‌اطلاعی نمایندگی‌ها برای فروش قسطی خودرو

اقتصاد نیوز/ با اعلام جزئیات تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، درحالیکه نمایندگی‌های خودروسازان از ضوابط آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، خودروسازان در حال تدوین بسته‌ای برای متقاضیان شرکت در طرح فروش خودرو هستند که از این بسته احتمالا فردا رونمایی خواهد شد.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته دو خودروساز بزرگ کشور احتمالا در طرح فروش قسطی خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی تا حدود 200 هزار تقاضا را قادرند پوشش دهند که پیش‌بینی های صورت گرفته حاکی از آن است در این طرح بیش از صدهزار نفر مشارکت داشته باشند. ابته منابع اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی برای اجرای این طرح هنوز به طور دقیق اعلام نشده و با فرض اینکه 200 هزار نفر در آن مشارکت داشته باشند بانک مرکزی حداکثر باید پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان در اختیار خودروسازان قرار دهد.

بر اساس کسب اطلاع اقتصادنیوز از خودروسازان کشور، هم اکنون جلساتی بر سر نهایی کردن سبد محصولاتی که در این طرح قرار است ارائه شود، در حال برگزاری است و تصمیم بر آن شده تا هر خودرویی که حداقل 16 درصد ساخت داخل داشته باشد قابلیت فروش قسطی پیا کند.
این گزارش حاکی از آن است که متقاضیان قادر خواهند بود تا به نسبت آورده خود هر نوع خودرویی که توسط خودروسازان کشور به تولید می رسد را خریداری کنند.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که سه خودرو پژو 206، ال90 و پژوپارس پرتقاضاترین خودروهایی هستند که مشتریان نسبت به نام نویسی آنها اقدام خواهند کرد.
بر اساس اطلاعات واصله هم اکنون هیچ مشکلی از نظر تولید وجود ندارد اما اگر خودرویی به مانند ال90 که جزو پرتقاضا ترین خودروهاست بیشترین ثبت نام‌ها را به خود اختصاص دهد این سوال به وجود می‌آید که آیا دو خودروساز بزرگ کشور قادر خواهند بود به این تعداد تقاضا پاسخ دهند؟ در این میان پارس‌خودرو به عنوان یکی از تولیدکنندگان ال90 با کاهش شدید تولید این خودرو در مهر ماه مواجه شده است.

بی‌خبری نمایندگی‌ها
پرس و جوی اقتصادنیوز از برخی نمایندگی‌های رسمی خودرو حاکی از بی‌خبری آنان از ضوابط و شرایط پرداخت تسهیلات 25 میلیونی است به طوری که می‌گویند تماس‌های مردمی زیادی صورت می‌گیرد که جویای جزئیات نحوه نام نویسی در این طرح هستند اما هنوز خودروسازان در این زمینه بخش‌نامه‌ای صادر نکرده‌اند.
گزارش ها حاکی از آن است که در بازار خودروهای دست دوم هم اکنون تقاضا برای فروش افزایش یافته که با اجرایی شدن این تسهیلات بر میزان عرضه خودروهای دست دوم افزوده شده و قیمت این نوع خودروها با توجه به افزایش عرضه کاهش خواهد یافت.
بسیاری از فعالان بازر دست دوم از هم اکنون به دنبال گرفتن تخفیف‌های ویژه از فروشندگان هستند تا بتوانند از این طریق سودهایس سرشاری را نصیب خود کنند.


ویدیو مرتبط :
پایان فروش اقساطی خودرو با تسهیلات 25 میلیونی