سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاهزاده‌های سعودی بازیچه‌ دستان بازیگران غربی‌ هستند/ تعریف خاص سازمان‌های حقوق بشری از بشر


امین انصاری قائم مقام جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فاجعه منا در حقیقت برنامه‌ریزی شده و نتیجه یک جنایت است. متاسفانه مدعیان حقوق بشر در قبال این حادثه و جنایات عظیمی که علیه بشریت در حال وقوع است موضعی نشان نمی دهند.
وی افزود: سازمان‌های حقوق بشری تعریف خاصی از بشر دارند. بشر را بشر غربی می‌بینند؛ وقتی بشری غربی نیست او را بشر محسوب نمی‌کنند حرمت و حقوقی برایش قائل نیستند. در نتیجه هیچ انگیزه‌ای هم ندارند که در اینجور مواقع از حقوق انسانی و بشری دفاع کنند.
عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اساسا وقتی یک صحنه و بحرانی منافع غرب را تامین می‌کند، آنها سعی می‌کنند پرچم حقوق بشر، صدای حقوق بشر و این آرم و علامت را پایین بکشند چون این بحران منافعشان را تامین می‌کند.
انصاری تاکید کرد: اصولا در حوادث منطقه‌ای، شرایط در سوریه، یمن، عراق و بحرین به گونه‌ای پیش رفته که بازنده اصلی ترکیه، آل سعود، قطر و در راس آنها امریکا و غرب هستند. این بازنده‌ها چطور می‌خواهند خودشان را آرامش بدهند؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در بحث فاجعه منا، دیدیم که رجب طیب اردوغان از مدیریت آل سعود تشکر می‌کند؛ درحالیکه هر عقل سلیمی نگاه کند تنها بی مدیریتی می‌بیند. بنابراین اینها زخم خورده‌اند. بی شک در یک چنین اتفاقاتی علاقمندند که کینه‌ها و زخم‌های درونیشان را مقداری تسکین دهند. لذا هیچوقت ما نباید از اینها انتظار داشته باشیم که تحت عنوان حقوق بشر حرکتی کنند یا کاری انجام دهند.

وی افزود: از دیدگاه من فاجعه منا کاملا برنامه‌ریزی شده است ضمن اینکه آل سعود ترسوتر و کوچکتر از آن است که دست به چنین حوادث بزرگی بزند، چنین ریسکی بکند. بی‌شک خود آمریکایی‌ها پشت این ماجرا هستند و قضیه را مدیریت می‌کنند.

انصاری گفت: ما در عربستان می‌بینیم که کوچکترین حادثه را نمی‌توانند مدیریت کنند و 800 هزار آمریکایی امروز در عربستان کارگر و مقنی نیستند بلکه مدیریت حوادث را در صحنه عربستان در اختیار دارند. لذا از درگیری در یمن گرفته تا در بحرین، سوریه، عراق و در بحث جنایت‌های داعش، کشتن حجاج ما در منا، و کشتن مردم در یمن همه و همه توسط آمریکایی‌ها مدیریت می‌شود و این 500 ، 600 شاهزاده بدبخت فلک زده چیزی نیستند جز بازیچه‌هایی در دست این بازیگران بین‌المللی و غربی.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ANOJVR


ویدیو مرتبط :
بررسی کارنامه حقوق بشری آمریکا در سازمان ملل