سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آي تي آموزي/ سرعت عمل خود را در microsoft office بالا ببريد


آي تي آموزي/ سرعت عمل خود را در microsoft office بالا ببريد

تا انتهاي گزارش با ما باشيد تا پانزده شورتکات مفيد و قدرتمند word مايکروسافت را برايتان شرح دهيم.

باشگاه خبرنگاران/ تا انتهاي گزارش با ما باشيد تا پانزده شورتکات مفيد و قدرتمند word مايکروسافت را برايتان شرح دهيم.

نرم‌افزار word مايکروسافت ابزاري است که بدون شک، گذر تمام کاربران روزي به آن خواهد افتاد، کار کردن با اين نرم‌افزار راحت و آسان است اما اگر بخواهيد کاربر حرفه‌ايword شويد و خم و چم آن دستتان بيايد نياز است تا به شورتکات‌هاي word نيز مسلط شويد تا به کار خود سرعت بخشيد، حال همراه ما باشيد تا پانزده شورتکات مفيد و قدرتمند word را با هم مرور کنيم.

کاربران ويندوز به خوبي مي‌دانند که word مايکروسافت مدت‌هاي زيادي است در اين سيستم‌عامل نقش واژه پرداز تمام و کمالي را ايفا مي‌کند، اولين نسخه وُرد در سال ۱۳۶۲ براي سيستم‌عامل داس منتشر شد و اولين نسخه ويندوزي word را در سال ۱۳۶۸ شاهد بوديم.

اين نرم‌افزار واژه‌پرداز توانست از همان آغازِ راه جاي پاي خود را در بين نرم‌افزارهاي ويندوزي محکم کند و با انتشار نسخه‌هاي جديد کامل و کامل‌تر شود. اکنون بيشتر کاربران، نرم‌افزاري براي واژه‌پردازي به غير از وُرد سراغ ندارند، سادگي و کارآيي بسيار بالا باعث شده کاربران به راحتي با آن تعامل برقرار کنند.

اين نرم‌افزار محبوب نيز همانند تمامي نرم‌افزارها داراي شورتکات‌هايي (ميان‌بر) است که دانستن آنها باعث مي‌شود با سرعت بسيار بيشتري به انجام کارهاي خود بپردازيد. وُرد شورتکات‌هاي بسيار زيادي دارد، اما در اين بحث به ۱۵ شورتکاتي مي‌پردازيم که بيشتر از بقيه به کار مي‌‌آيد. لازم به ذکر است که شورتکات‌هاي اشاره شده مربوط به نسخه‌هاي وُرد ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است و البته برخي از آنها در نسخه‌هاي پائين‌تر ورد نيز کاربرد دارند.
سرعت عمل خود را در microsoft office بالا ببريد + آموزش

۱. دسترسي سريع به نوار ريبون word

مايکروسافت با معرفي نوار ريبون در آفيس ۲۰۰۷ توانست معنا و مفهوم نوار ابزار را دگرگون کند، حال اگر مي‌خواهيد به اين ريبون خوش دست و کارآمد با سرعت بيشتري دسترسي داشته باشيد کافي است تا دکمه ALT يا F10 را بفشاريد تا حرف اول قسمت‌هاي تعبيه شده در ريبون نمايش داده شود، در اين مرحله براي انتخاب دستور مورد نظر کافي است تا حروف مشخص شده را تايپ کنيد. اگر هم خواستيد از اين حالت خارج شويد به راحتي دکمه Esc را بفشاريد.

۲. نمايش يا حذف نوار ريبون word

با اين همه تعاريفي که از نوار ريبون وُرد کرديم اگر باز هم احساس مي‌کنيد با اين نوار راحت نيستيد به راحتي با فشردن کليد‌هاي Ctrl +F1 مي‌توانيد آنرا پنهان يا آشکار کنيد.

۳. اضافه کردن Hyperlink

براي گذاشتن پيوند اينترنتي (Hyperlink) کافي است تا از شورتکات Ctrl +K استفاده کنيد.

۴. باز کردن منوي جستجو

فشردن دکمه‌هاي Ctrl و F نيز باعث مي‌شود تا قسمت جستجو در نوار ناوبري (Navigation Pane) فراخواني شود.

۵. تقسيم پنجره کاري

اگر قصد داشتيد پنجره‌اي را که در ان کار مي‌کنيد تقسيم کنيد کافي است تا کليد‌هاي Alt + Ctrl + S را بفشاريد، انتخاب مجدد اين شورتکات پنجره ايجاد شده را غير فعال مي‌کند.

۶. پاک کردن کامل و سريع يک واژه

بدون شک با کليد Backspace آشنا هستيد، اين کليد حرف‌هاي يک واژه را تک به تک پاک مي‌کند، حال اگر قصد داريد کل کلمه‌ را به سرعت پاک کنيد، از کليد‌هاي Ctrl + Backspace استفاده نماييد.

۷. تغيير حالت بزرگ يا کوچکتر بودن کاراکترهاي انگليسي

فشردن کليد‌هاي Shift و F3 نيز باعث مي‌شود تا حالت کلمه‌ نوشته شده شما به حروف بزرگ انگليسي يا حروف کوچک تغيير کند، ناگفته نماند که اين شورتکات تنها براي حروف انگليسي کارايي دارد.

۸. اضافه کردن خط در زير واژها

براي گذاشتن خط در زير کلمات يا به اصطلاح Underline کردن واژه‌هاي انتخاب شده از کليد‌هاي Alt + Shift + W استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که اين شورتکات شامل حال کلمه‌هايي که بين آنها فاصله وجود دارد نمي‌شود.

۹. ايجاد فاصله بين خطوط

فشردن کليد‌هاي Ctrl و 1 نيز باعث مي‌شود تا فاصله‌اي بين خطوط ايجاد کنيد.

۱۰. دو برابر کردن فاصله بين خطوط

براي دوبرابر کردن اين فاصله از کليد‌هاي ترکيبي Ctrl و 2 استفاده نماييد.

۱۱. يک و نيم برابر کردن فاصله بين خطوط

کليد‌هاي ترکيبي Ctrl و 5 باعث مي‌شود فاصله به ۱.۵ نسبت به حالت اوليه تغيير کند.

۱۲. برگشتن به يک مرحله قبل

اگر در حين کار با وُرد اشتباه کرديد، با استفاده از کليد‌هاي Ctrl و Y روند کار انجام شده را يک مرحله به عقب برگردانيد تا اشتباه شما حذف شود.

۱۳ اضافه کردن Page Break

کليد ترکيبي Ctrl و Enter براي اضافه کردن Page Break استفاده مي‌شود. (اين گزينه به صورت پيش فرض از هرجايي که آنرا انتخاب کنيد صفحه‌اي جديد مي‌سازد و نشانگر ماوس را به آن مکان هدايت مي کند.)

۱۴. بستن سند جاري

پس از پايان کار با سند جاري که ايجاد کرده‌ايد با انتخاب کليد Ctrl و W آنرا مي‌توانيد ببنديد.

۱۵ بستن نرم‌افزار word

اگر کار شما با word به پايان رسيده، کافي است با انتخاب کليد Alt و F4 نرم‌افزار واژه‌پرداز word را ببنديد.


ویدیو مرتبط :
تبلیغ رسمی Microsoft برای Microsoft Office Android