سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامه تاریخی امام خمینی(ره) به حافظ اسد برای حمایت از انقلاب ایران


نامه تاریخی امام خمینی(ره) به حافظ اسد برای حمایت از انقلاب ایران

فارس/ امام خمینی(ره) خطاب به حافظ اسد رئیس جمهور سوریه قبل از پیروزی انقلاب فرمودند: ما از شما سران دولت های اسلامی برای رهایی ملت بی‏ پناه ایران (از چنگال شاه) کمک می‏ خواهیم.

پایگاه خبری "رویکرد" با بررسی اسناد تاریخی و کنکاش در صحیفه حضرت امام خمینی (ره)، نامه ای که به صورت تلگراف از طرف امام روح الله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان نهضت اسلامی مردم ایران برای رئیس جمهور سابق سوریه فرستاده شده بود را منتشر کرد.

امام خمینی (ره) در این نامه که برای پیگیری وضعیت ناپدید شدن رهبر ایرانی الاصل شیعیان لبنان ارسال شده است از مرحوم حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه درخواست می کند که به عنوان یکی از دولت های اسلامی حامی مظلومین به مردم بی پناه ایران برای رهایی از چنگال شاه سابق کمک کند.

متن نامه حضرت امام خمینی (ره) بدین شرح است:
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم
حضرت آقای حافظ اسد، رئیس‏ جمهوری سوریه‏ و رئیس کنگره‏ جبهۀ صمود و رفض
پس از اهدای سلام؛ اینجانب از غیبت جناب حجت ‏الاسلام آقای سید موسی صدر نگران و متأثرم. از جنابعالی تقاضا دارم که این موضوع را با سران کشورهایی که در قضیۀ فلسطین اجتماع کرده ‏اند در میان گذارید و اهتمام آنان را جلب نمایید.

ما و ملت ایران، در این عصر، گرفتار رژیمی هستیم که با اتکا به پشتیبانی امریکا ملت را در آتش دیکتاتوری و کشتارهای دسته جمعی و سلب همۀ آزادیها می‏ سوزاند. ما از شما سران دولتهای اسلامی برای رهایی ملت بی‏ پناه ایران کمک می‏خواهیم. برادران مسلمان شما در زیر چکمۀ دژخیمان شاه خرد شده ‏اند و حکومت نظامی که در اکثر شهرستان های مهم ایران برپاست ملت را به جان آورده.

از پیامبر اسلام ـ صلی‏ اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ نقل می‏ شود:کُلُّکم راعٍ و کُلُّکم مَسئولٌ عن رَعِیَّته، همۀ افراد و از جمله شما سران دولت های اسلامی که قدرت دفاع از ملت مظلوم ما را دارید مسئول هستید. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.
روح ‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف