سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



راه اندازی چالشی جدید در فضای مجازی/ مامان، بابا من برای همیشه از خانه میرم


باشگاه خبرنگاران/ دعوت به چالشی برای ترک خانه و استقلال و داشتن روابط قبل از ازدواج ارمغان جدید شبکه های اجتماعی است.
امشب یکی از بهترین شب های زندگی مشترک 30 ساله ام است چرا که دخترم با لباس سپید راهی خانه بخت می شود تا رسما مثل یک پرنده بال و پر بگیرد و زندگی مستقل اش را شروع کند.

مامان، بابا من برای همیشه از خانه میرم
مادر و پدری که با هزاران امید و آرزو از بدو تولد با بضاعت موجود تمام آن چه را که برای رشد و نمو جسمی و روحی فرزندانشان لازم است مهیا میکنند تا نهایت عشق خود را ثابت کنند و نتیجه این غایت عشق فرزندانی شایسته باشد. عشقی که وصف نشدنی است از لحظه تولد تا اولین قدم ها بعد از آن نخستین کلمه ای که کودک ادا می کند، اولین روز مدرسه و تمام اولین هایی که در دفتر خاطرات یک خانواده هک می شود.

اخیرا چالشی در فضای مجازی و گروه های تلگرامی با عنوان "مامان، بابا من دارم از این خونه میرم". در این رفتار به اصطلاح چالش وار! از پسران و دختران خواسته شده که در برابر والدین خود دیالوگی را بیان کنند و این گفتگو را ضبط و در گروه تلگرامی خود توزیع کنند.

پیش نیازهای استقلال فرزندان از خانواده

مصطفی ایزد پناه کارشناس ارشد رواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از این که یک جوان از خانواده خود جدا و زندگی مستقل را انتخاب کند باید پیش نیازهای این مدل از زندگی را بداند. باید بداند که این نوع از زندگی چه ویژگی هایی دارد و خود را برای چه چیزهایی باید آماده کند.

ایزد پناه ادامه داد: تا چند سال پیش اغلب جوانان با خانواده های خود زندگی میکردند تا زمانی که ازدواج کنند و مستقل شوند. اما به تازگی برخی جوانان ترجیح میدهند قبل از ازدواج مستقل شده و به اصطلاح زندگی مجردی داشته باشند. البته این سبک زندگی در کشور ما خیلی مورد استقبال از طرف خانواده ها قرار نمیگیرد چرا که گرمی خانواده ایرانی در دنیا مثال زدنی است.

وی تصریح کرد: البته نباید چشمان خود را بر روی این واقعیت بست که سبک زندگی مجردی در کشور ما رو به افزایش است چرا که برخی جوانان در تصورات خود خیال زندگی بهتری را با این روش دارند.

سردرگمی و آشفتگی ارمغان زندگی مجردی

ایزد پناه بیان داشت: بدون شناخت صحیح از یک سبک زندگی، احتمال اینکه در آن دچار دردسر شویم بیشتر است. از دیر باز در جامعه و فرهنگ ایرانی فرزندان درون خانواده رشد کرده و تربیت یافته اند. بحث آن عده که بنابه تقدیر و سرنوشت مجبور به زندگی بصورت تنها هستندجداست امابرخی دیگر که بنا به استقلال مالی و احساس نیاز به تنهایی دچار این اشتباه میشوند باید تمام شرایط را در نظر بگیرند. این که با داشتن خانه مجردی بعد از مدتی شاید با تقاضاهایی از طرف دوستان مواجه شوند که برای مدتی منزلشان را در اختیار آن ها قرار دهد چه بسا اگر قدرت نه گفتن نداشته باشد خود نیز وارد بازی آلوده ای شود.
وی ادامه داد: برخلاف تصور جوانان این مدل از زندگی نه تنها آرامشی به ارمغان نمی آورد حتی شاید بعد از مدتی حریم خصوصی افراد را هم نقض کند چرا که چارچوب ها در آن چندان رعایت نمی شود در حالی که خانواده حرمت دارد و هر شخص در آن به نوبه ی خودحریم دیگر اعضا را رعایت می کند.

دلایل جدایی از خانواده قبل از ازدواج

ایزد پناه گفت: در این بین هستند خانواده هایی که نیازهای عاطفی و مادی جوانان خود را درک نکرده و اسباب نارضایتی آنان را فراهم می کنند در صورت ادامه این نارضایتی تنفر بوجود می آید. علت دیگر تنفرگرایی فرزند، اثرات شرایطی است که والدین برای آنها فراهم می کنند. همانطور که آنها در محیط بیرون تأثیر پذیر هستند، شرایط و جو منزل هم بر آنها موثر است. بساری از والدین، با بحث و جدل و استرس های متوالی در منزل ، فرزند را تحت فشار روحی قرار می دهند.

وی ادامه داد : در هرصورت محیط خانواده باید از هر گونه تشویش واضطراب چه از طرف والدین و چه از طرف فرزندان بدور باشد چرا که دوام زندگی در کنار خانواده حتی المقدور تا قبل از ازدواج بسیار مهم است.

چالش زندگی مجردی و شکستن قبح دوستی با جنس مخالف

در چالش جدید فضای مجازی فرزندان دلایل مختلف را برای ترک منزل بصورت ضبط صدا آن هم نه بصورت شرعی و قانونی بلکه در قالب دوستی با جنس مخالف با والدین خود مطرح می کنند تا عکس العمل آن ها را در مورد شنیدن این فاجعه بدانند. در مقابل والدینی که با جواب های بی شرمانه تر پاسخ مثبت به این عمل می دهند. شاید در ابتدای امر ماهیت و هدف از انتشار این گونه صداهای ضبط شده به طور واضح مشخص نباشد.

باید گفت: این خاصیت صداست که وقتی بدون تصویر باشد هر شنونده ای آن را در ذهنش مجسم و خود را در آن موقعیت تصور می کند. بحث ترویج روابط نامتعارف قبل از ازدواج در این دیالوگ ها به وضوح پیداست تا قبح این گناه کبیره در بین خانواده های ایرانی شکسته و به امری عادی در میان جوانان تبدیل شود.عده ای هم با تقلید کور کورانه و شاید ندانسته به وسعت ماجرا می افزایند. و با انتشار نا به جا عامل ترویج این صداها در فضای مجازی می شوند تا عده بیشتری را به چالش بکشند.

صداهایی به زبان فارسی با ریشه ای در کشورهای غربی

بیان تصویر خانواده ایرانی توسط غرب و جهت دادن زندگی ایرانی به گرایشات و تمایلات غربی، سالیان سال است که در دستور کار دشمنان قسم خورده کشورمان است. بایستی با هوشیاری در مقابل این قبیل تهدیدات ایستادگی و از با تبدیل آن به فرصت، برنامه شان را نقش بر آب کنیم. این مورد قبل از این در شبکه هایی مثبل من وتو ،جم، فارسی وان و نمونه های دیگر اثبات شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شهاب مرادی- آیینه خانه 70- فضای مجازی