فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بازدید همسران دیپلمات‌های وزارت امور خارجه از اماکن تاریخی کاشان


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، مسئول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در حاشیه بازدید از خانه تاریخی آل یاسین و دبیرخانه «خانه» کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: 30 نفر از همسران دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امورخارجه در قالب انجمن بانوان به ریاست همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از آثار تاریخی این شهر دیدن کردند.
صدیقه دامن پاک افزود: این گروه از مجموعه‌های زیر پوشش شهرداری کاشان از جمله خانه‌های تاریخی عباسیان، طباطبایی، آل یاسین، حمام سلطان میراحمد، بازار بزرگ، آستان مقدس سلطان علی‌ بن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال، کهن‌ باغ‌شهر نیاسر، زیارتگاه سلطان امیر احمد(ع)، حبیب‌بن موسی (ع) و قبر شاه عباس صفوی در این زیارتگاه دیدن کردند.
وی با اشاره به این که سفر به کاشان دومین مقصد انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امورخارجه در سال جاری بعد از بیرجند است، گفت: این انجمن مقصد کشورهای خارجی را نیز در راستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی دارد.
به‌ گفته ‌وی، حیدرآباد هند، استانبول و مالزی مقصد انجمن در سفرهای خارجی دربهمن و اسفندماه سال گذشته بود.
مسئول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در ادامه برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، مدل‌های لباس اسلامی و غذاهای بومی و محلی شهرهای مختلف ایران در کشورهای خارجی را یادآور شد و گفت: این بازارچه‌ها با هدف شناسایی فرهنگ، آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی برگزار می‌شود.
دامن پاک تصریح کرد: ملاقات اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با سازمان‌های مردم نهاد دولتی و غیر دولتی نیز از دیگر برنامه‌های این انجمن در کشورهای خارجی است.
وی، فعالیت‌های انجمن در زمینه‌های ارتباط با همسران سفرای خارجی مقیم ایران را خاطرنشان‌ کرد و گفت: سفرهای داخلی برای زنان دیپلمات‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای همسران دیپلمات‌های ایرانی عازم محل ماموریت به کشورهای خارجی و دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران از دیگر برنامه‌های انجمن ‌است.
به‌ گفته ‌وی، سفرهای خارجی و کلاس‌های آموزشی با هدف معرفی فرهنگ اصیل ایرانی شهرهای مختلف به خارج از کشور برگزار می‌شود.
شهرستان کاشان یکهزار و 700 اثر شناسایی شده دارد که از این تعداد 317 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
6021

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هشدار به وزارت امور خارجه!