سخاوت یکی از ویژگی‌های بارز «مؤیدعهد» بود


در مراسم ترحیم «سیدپرویز مؤیدعهد» تأکید شد که او از شدت عشق به اسلام، سال‌ها به‌شکل رایگان برای ساخت مصلی امام خمینی (ره) کار کرد و سخاوت، یکی از صفات بارز او بود.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا،‌ مراسم ترحیم دکتر «سیدپرویز مؤیدعهد» چهره ماندگار هنر معماری و طراح مصلی امام (ره) عصر امروز (سه‌شنبه، 13 بهمن‌ماه) در مسجد باقرالعلوم مصلای تهران با حضور کسانی از جامعه هنر و معماری وزارت مسکن‌ و شهرسازی‌، رئیس سازمان توسعه حریم حرم امام رضا (ع) و برخی اقوام و آشنایان او برگزار شد.

در این مراسم، بخشی از وصیت‌نامه مرحوم مؤیدعهد خوانده شد که در آن، این معمار گفته بود‌ که تمایل دارد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شود.

در این مراسم همچنین یادی نیز بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب‌ و دفاع مقدس، مدافعان حرم‌ و همچنین کشته‌شدگان در فاجعه منا‌ به میان آمد.

به گزارش ایسنا‌، «سیدپرویز مؤیدعهد» هشتم بهمن‌ماه در سن 86 سالگی درگذشت. او 11 بهمن‌ماه پس از تشییع از مقابل شبستان مصلای تهران، در صحن دارالحرمه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی واقع در شهرری به خاک سپرده شد.

مؤیدعهد متولد 1308 در تهران بود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در سال 1956 میلادی موفق به دریافت جایزه و مدال لورای (بهترین دیپلم معماری در سطح دانشگاه‌های فنی فرانسه) شد و به پاس خدمات فرهنگی و ارائه بهترین پایان‌نامه در سال 1957 از سوی دانشگاه سوربن، دکتری افتخاری معماری به او اعطا شد. همچنین در سال 1342 از سوی دانشکده سلطنتی انگلستان نشان درجه اول معماری را گرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫از ویژگی های بارز دخترا‬‎