سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش‌بینی خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم


94/09/02 - 16:58

شماره: 13940902001338

نسخه چاپیارسال به دوستان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خبرداد

پیش‌بینی خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رکورد خرید تضمینی 8 میلیون تن گفت: در سال زراعی جدید پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم به 10 میلیون تن افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت جهادکشاورزی، علی قنبری گفت: امسال واردات گندم انجام نخواهد شد و با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل پاییز می توانیم در سال آینده به مرز خودکفایی گندم نزدیک شویم.
وی پیش‌بینی کرد که میزان خرید تضمینی گندم داخلی در سال آینده به 10 میلیون تن برسد.
قنبری در همین حال اعلام کرد: امسال صادرات 300 هزارتن گندم دوروم را در برنامه داریم.
معاون وزیر، ثبات قیمت برنج، شکر، روغن و نان در بازار را از نتایج سیاست ها و تدابیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی و اقدام‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران در تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.
وی در مورد صادرات مجدد نیز گفت: ما برای صادرات مجدد 18 هزار تن شکر و تقریباً 8 هزار تن روغن برنامه داریم و تاکنون 30 درصد آن را صادرات کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: صادرات مجدد شکر و روغن تاکنون 30 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.
وی درباره سیاست های جدید با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات کشاورزی اذعان داشت: سیاست وزارت جهادکشاورزی، حمایت از کشاورزان داخلی است و ما باید برای تولید کالاهای استراتژیک که در ذات اقتصاد مقاومتی است به کشاورزان یارانه بدهیم حتی اگر قیمت تضمینی از قیمت جهانی بالاتر باشد.
قنبری تصریح کرد:با توجه به بارندگی‌های اخیر و برنامه توسعه کشت فراسرزمینی، با قاطعیت به دنبال رسیدن به مرز خودکفایی محصولات استراتژیک کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/ب



ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی 10 هزار تن گندم در برخوار