سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اردوغان بداند در قواره هشدار به ملت و دولت ایران نیست/ با پول دزدی نفت سوری‌ها نمی‌توان امپراطوری درست کرد


قاسم جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با ادعای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر هشدار به رئیس‌جمهور ایران پیرامون اتفاقات رخ داده بین کشورهای روسیه و ترکیه گفت: اصل بر صحت سخنان مسئولان ایرانی است و به اردوغان یادآوری می‌کنیم که ما به ملت ترکیه حتما احترام می‌گذاریم و آنها هم حسن همجواری را مراعات می‌کنند ولی به اردوغان هشدار می‌دهیم که از سرنوشت صدام که به تحریک غربی‌ها با ایران درگیر شد عبرت بگیرد.

وی افزود: اردوغان بداند که خود کرده را تدبیر نیست و مطمئن باشد تروریست‌ها روزی به جان آنها هم می‌افتند و این اردوغان است که در آن زمان مورد نفرین تمام ملت‌ها و حتی ملت ترکیه قرار می‌گیرد، اگر وی می‌خواهد احیای امپراطوری داشته باشد و حس می‌کند که با پول دزدی نفت سوری‌های مظلوم می‌تواند پایه‌های امپراطوری خود را تقویت کند باید بداند در اشتباه است.

جعفری ادامه داد: ما خیرخواهانه از باب حسن همجواری که در اسلام به آن تاکید شده است، به اردوغان نصیحت می‌کنیم که حتما جانب امت اسلامی، همسایگان و ملت متمدن ایران اسلامی را نگه دارد و بداند که این ملت در گذشته دور برای استقلال و عزت خویش در مکتب حسینی درس خوانده است و نسل در نسل شاگردان مکتب حسینی هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ترکیه مردم بسیار خوبی هستند و اعتراضات امروز مردمی در داخل ترکیه نیز این مسئله را نشان می‌دهد. ولی اردوغان اگر به جای آمریکا و صهیونیسم که رابطه استراتژیک با آن برقرار کرده است به ملتش تکیه کند موفق‌تر است. همانطور که در قرآن هم آمده است که هرگز به ظالمان تکیه نکنید زیرا جهنمی خواهید شد. نفت تروریست‌ها بالاخره تمام شدنی است و این ملت‌های منطقه هستند که تا ابد می‌مانند.

وی تاکید کرد: اردوغان باید بداند که در قواره ملت، دولت و نظام ایران نیست، البته حساب حرف‌های سیاسی وی را از ملت ترکیه جدا می‌دانیم. ولی به او هشدار می‌دهیم که ملت ایران هرگز از موضع بر حق‌شان فاصله نمی‌گیرند و در کنار جبهه مقاومت با تروریسم می‌جنگند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/PHB4M4


ویدیو مرتبط :
ادعای اردوغان درباره هشدار به ایران