سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات سنجش سلامت یک میلیون و200 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید قدمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امسال حدود یک میلیون و 200 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان خواهیم داشت که برای سنجش آنها 850 پایگاه با 6 هزار نیروی انسانی آماده فعالیت هستند همچنین با وزارت بهداشت هماهنگ کرده‌ایم تا از خدمات پزشکان نیز در پایگاه‌های سنجش سلامت بهره‌مند شویم.

وی افزود: طرح سنجش برای کودکان شش ساله اجرا می‌شود و آنها از اول خرداد همزمان با آغاز ثبت نام در مدارس باید برای دریافت نوبت و حضور در پایگاه‌های سنجش به مدارس مراجعه کنند و در زمان تعیین شده به پایگاه مربوطه بروند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال کودکان 5 سال تمام نیز می‌توانند برای سنجش سلامت مراجعه کنند و پیش‌بینی کرده ایم که 50 درصد کودکان 5 سال تمام یعنی جمعیتی حدود 500 هزار نفر مراجعه کنند. اگر کار سنجش برای این گروه سنی انجام شود سال آینده برای ورود به پایه اول دبستان، به انجام سنجش مجدد نیاز نداریم.

قدمی بیان کرد: حضور کودکان 5 سال تمام یا همان نوآموزان پیش‌دبستانی در طرح سنجش امسال برای نخستین بار اجرا می‌شود، البته باید توجه داشت فقط نوآموزانی که در مراکز پیش‌دبستانی مورد تأیید آموزش و پرورش حضور دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: طرح سنجش امسال از ابتدای خرداد و همزمان با ثبت‌نام مدارس آغاز می‌شود اما به مناطق گرمسیر اجازه داده‌ایم تا کار سنجش را از اردیبهشت آغاز کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: 11 درصد دانش‌آموزان کلاس اولی هیچگونه دفترچه بیمه درمانی ندارند و سال گذشته در طرح سنجش 30 هزار نفر دیرآموز تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/3


ویدیو مرتبط :
سامانه سنجش الکترونیکی ورود به دبستان