وزرای خارجه ایتالیا و ژاپن خواهان ادامه مذاکرات با روسیه درباره اوکراین شدند


وزارت امور خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) اعلام کرد، وزرای خارجه ایتالیا و ژاپن با مذاکره مداوم با روسیه حول محور بحران اوکراین ضمن حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن و پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی‌اش در حاشیه نشست دو روزه وزرای امور خارجه گروه اقتصادی هفت در شهر هیروشیما دیدار کردند.

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای گفت: هر دو طرف بر لزوم اجرای کامل توافق‌نامه‌های مینسک توسط کی‌یف و مسکو با هدف حل نا‌آرامی‌ها در اوکراین تاکید کردند. همچنین با توجه به اهمیت روابط با روسیه، این دو مقام بر ادامه مذاکرات با مسکو ضمن حفظ تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کردند.

نشست امروز وزرای خارجه گروه هفت که قرار است بر مسائل مقابله با تروریسم، خلع تسلیحات اتمی و امنیت دریایی متمرکز باشد، در غیاب فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان آغاز شد. وی به دلیل نقص فنی هواپیمایش نتوانست در نشست دوجانبه با کیشیدا نیز شرکت کند.

اشتاینمایر اوایل صبح امروز گفت: کشورهای عضو گروه هفت نقش روسیه را در حل درگیری‌های بین‌المللی در نظر خواهند گرفت و درخصوص شرایط بازگشت این کشور به گروه هشت تصمیم می‌گیرند.

روسیه پس از اختلاف با کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگیس و آمریکا درخصوص نقش ادعا شده‌اش در درگیری‌های اوکراین از گروه هشت جدا شد و از زمان جدایی روسیه این گروه، گروه هفت خوانده می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نتیجه دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه