سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بکارگیری نخستین هواپیمای بومی در خطوط هوایی ژاپن


به گزارش ایرنا، «ماسارو اونیشی» مدیر شرکت سازنده جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجنال جت» (MRJ) در سخنانی اعلام کرده است که خطوط هوایی ژاپن در حال برنامه ریزی برای بکارگیری جت های مسافربری میتسوبیشی در ناوگان هوایی و استفاده از آنها در خطوط داخلی است.
وی به خبرگزاری کیودو نیوز گفت: تلاش ما این است که از این پس جابجایی مسافران در پروازهای داخلی با هواپیماهای بومی صورت گیرد که به احتمال زیاد این هدف تا سال 2020 محقق خواهد شد.
ژاپن قصد دارد با اجرایی کردن این طرح، علاوه بر حمایت از صنایع هوایی بومی، به نوعی به مشتریان خارجی این محصول نیز تضمین عملی بدهد.
این هواپیما که اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پس از نیم قرن تلاش محسوب می شود، بیستم آبان ماه سالجاری پرواز آزمایشی خود را از فرودگاهی در استان «آیچی» با موفقیت انجام داد.
شرکت هواپیمایی میتسوبیشی از سال 2008 تاکنون مشغول کار بر روی هواپیماهای مسافربری بهینه سوز بود.
چندی پیش نیز یکی از مسئولان ارشد این پروژه از گرفتن 407 سفارش برای ساخت این نوع هواپیما خبر داده و گفته بود: باید تلاش کنیم تا تعداد این سفارشات بیشتر شود و دولت از این پروژه حمایت می کند.
این هواپیمای دو موتوره با 35 متر طول، گنجایش حدود 90 مسافر را دارد.
بر اساس تحقیقات شرکت میتسوبیشی، میزان تقاضا برای هواپیماهایی از این نوع در 20 سال آینده، به پنج هزار فروند خواهد رسید.
این شرکت امیدوار است بتواند با حضور در عرصه رقابت، 50 درصد از این تقاضاها را تامین کند.
شرکت میتسوبیشی سازنده این نوع هواپیما در ژاپن می گوید که پیش از به پرواز درآوردن آن بیش از 400 سفارش گرفته است.
این شرکت برای انجام این پروژه 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و قیمت هر یک از هواپیماها را در حدود 40 میلیون دلار تعیین کرده است.
پرواز آخرین هواپیمای ملخ دار تجاری ساخت ژاپن با نام اختصاری YS-11 به بیش از نیم قرن پیش باز می گردد.
آساق*231*1597

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خروج از باند فرود یک هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در ژاپن