علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عوامل هدف قرار گرفتن قاره سبز توسط داعش چیست


به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه «تایم» در مقاله ای به بررسی عوامل هدف قرار دادن اروپا توسط داعش از طریق انجام حملات تروریستی در قاره سبز پرداخته و تصریح کرده که شرایط موجود موجب می شود فرصت برای انجام اینگونه اقدامات تروریستی از سوی داعش به دفعات فراهم گردد.

بر اساس این گزارش انفجارهای بروکسل نشان می دهد که اتحادیه اروپا به هدف اصلی برای گروه تکفیری داعش مبدل گشته است که در ادامه علل این موضوع تشریح می شود:

۱: زمینه مناسب برای اقدامات تروریستی در اروپا فراهم گشته است؛ در بهار سال ۲۰۱۴ یک موزه یهودی در بلژیک مورد حمله یک شهروند فرانسوی قرار گرفت که بعدها مشخص شد وی با داعش در ارتباط است. همچنین انفجارهای پاریس در پاییز سال گذشته میلادی نیز در این راستا صورت گرفت.

به صورت اجمالی داعش ۷۵ حمله تروریستی را در ۲۰ کشور جهان بدون احتساب سوریه و عراق انجام داده است و هر اندازه که عملیات به منظور بیرون راندن داعش از خاورمیانه تشدید شود، احتمال انجام اقدامات تروریستی از سوی این گروه در نقاط دیگر جهان نیز افزایش می یابد.

۲: گروه تروریستی داعش نیز مانند القاعده اقدام به جذب عناصر خود از خاک اروپا کرده است و بر همین اساس می توان گفت تروریست ها نقاط هدف در اروپا را به خوبی می شناسند. در همین راستا لازم به ذکر است طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بیش از ۴۰۰ فرد بلژیکی و همچنین ۱۲۰۰ فرانسوی برای مبارزه در صفوف داعش به عراق و سوریه سفر کرده اند.

۳: سیل پناهندگان که تمامی ندارد. داعش نیز از بحران پناهندگان به اروپا به عنوان یک حربه برای جذب عناصر خود استفاده می کند. در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناهنده به مرزهای کشورهای اروپایی رسیده اند که از آغاز سال کنونی میلادی این رقم ۱۳۵ هزار نفر افزایش داشته است. این بحران فرصتی را برای افراد افراطی فراهم کرده تا اختلافات میان شرق مسلمان و غرب را افزایش دهند. به عنوان مثال برخی از کشورهای اروپایی گفته اند که فقط پناهندگان مسیحی را پذیرش می کنند.

۴: داعش از اختلافات حاکم بر اتحادیه اروپا به نفع خود استفاده می کند. به عنوان مثال اختلاف هایی که میان برخی کشورهای اروپایی و ترکیه در خصوص توافق نامه های مربوط به پناهندگان ایجاد شد و پس از انفجارهای بروکسل شماری از کشورهای اروپایی به صورت بدبینانه به ورود اتباع تُرک بدون گذرنامه به کشورهای خود نگاه می کنند.

سخنان در خصوص بازگشت به مرزهای داخلی در کشورهای اروپایی نیز افزایش یافته که این امر زدن میخ نهایی بر پیکره منطقه شینگن محسوب می شود.

۵: همزمان با برگزاری همه پرسی سالانه در انگلیس در تابستان سال جاری در خصوص باقی ماندن در اتحادیه اروپا، قاره سبز در معرض ضعیف شدن است و در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، این اتحادیه متزلل می شود و امکان فروپاشی آن وجود دارد. از سوی دیگر شمار افرادی که تمایل به برگزاری این همه پرسی را در کشور خود از جمله فرانسه، آلمان، اتریش و سوئد دارند، افزایش خواهد یافت.


ویدیو مرتبط :
هدف قرار گرفتن تانکرهای نفت داعش