سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاتوهای هوشمند نمایشگر سلامتی بدن می‌شوند


فناوری های پوشیدنی آینده همانند تاتو روی پوست بدن نقش می بندند تا تحول عظیمی را در بخش سلامت به دنبال داشته باشند.

مهر/ فناوری های پوشیدنی آینده همانند تاتو روی پوست بدن نقش می بندند تا تحول عظیمی را در بخش سلامت به دنبال داشته باشند.
فناوری های پوشیدنی به بخش های مختلف پزشکی نفوذ کرده تا بیماران بتوانند بهترین خدمات درمانی را در اختیار داشته باشند. گجت هایی مانند ساعت ها یا دستبندهای هوشمند به سنجش سلامت و همینطور علائم حیاتی کاربرانشان پرداخته و جدیدترین اطلاعات را در اختیار آنها قرار می دهند. گجت های بسیاری نیز عرضه شده اند که دارای چنین وظیفه ای هستند.

یک شرکت امریکایی تحول عظیمی را در فناوری های پوشیدنی به وجود آورده است. شرکت Chaotic Moon واقع در تگزاس به تلفیق سنسورها با رنگ های رسانا پرداخته تا بتوان تاتوهای هوشمندی را با نمایشگرهای سلامتی و همینطور استفاده از فناوری بیومتریک در اختیار داشت.

آقای Ben Lamm مدیر این پروژه می گوید: « با استفاده از این گجت پوشیدنی می توان به اطلاعات سلامتی مختلفی دسترسی داشت که عملکردی شبیه به ساعت های هوشمند یا گجت های پوشیدنی دارد که در حال حاضر در بازار فناوری وجود دارند. این تاتو حتی می تواند کاربرد نظامی نیز داشته باشد.»

وی در ادامه گفت: « این فناوری می تواند تحول جدیدی را در تکنولوژی های پوشیدنی به دنبال داشته باشد. این گجت به دلیل اینکه مستقیما روی پوست قرار گرفته و با پوست در ارتباط است می تواند اطلاعات دقیق تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد و برخلاف ایمپلنت های دیگر پوستی از قابلیت جابه جایی روی پوست برخوردار شده تا بتواند به اندازه گیری دقیق ضربان قلب یا حرارت بدن بپردازد.»

یکی دیگر از طراحان این پروژه می گوید : «این تکنولوژی بیش از یک گجت سلامتی است. این فناوری جدید را کاربران تنها یک بار در سال می توانند برای کنترل و بررسی سلامت خود روی پوست شان قرار داده و نتایج آن را برای پزشک معالج خود ارسال کنند تا از ابتلا به هر گونه بیماری آگاه شوند.»

با استفاده از این تاتو می توان اطلاعات مالی را متصل به پوست نگه داشت تا با تهدید و آسیب پذیری کمتری مواجه شود. این گجت، کاربرانش را تبدیل به یک «تخته مدار» انسانی می کند. این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه خود بوده و می تواند به تقویت سیستم سایبورگ پرداخته یا قابلیت های متفاوتی را به دنبال داشته باشد.

سایبورگ از ترکیب دو واژه Cybernetic و Organism پدید آمده و به نوعی انسان های ارتقایافته مکانیکی را توصیف می کند. تکنولوژی پزشکی با سرعت سرسام آوری پیشرفت می کند و با این حال هنوز انسان راه حلی برای بسیاری از مشکلات خود نیافته است. ایمپلنت ها تبدیل به راه حل جدیدی برای برطرف نمودن بسیاری از نیازهای انسان ها شده اند. در دهه های اخیر، محققان از قطعات ساده و ساختارهای کوچک گرفته تا یک بازوی تمام متحرک مکانیکی که به سیستم اعصاب متصل و حرکات آن را تحت کنترل دارد، برای حل مشکلات انسان ها استفاده کرده اند.


ویدیو مرتبط :
استفاده از پوست بدن به عنوان یک نمایشگر