سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نبیه بری: قانون انتخابات را نمی‌توان در نیم ساعت به تصویب رساند


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با تأکید بر اهمیت تصویب پروژه‌های مالی مندرج در برنامه کاری یک نشست پنجشنبه پارلمان تأکید کرد که تبادلات ارزی لبنانی‌ها با خارج از کشور بالغ بر هفت و نیم میلیارد دلار در سال است و اگر این پروژه‌ها تصویب نشود تمامی مبادلات با خارج حتی به ارزش 200 دلار در معرض تحقیق و تفحص قرار می گیرد.

وی همچنین پیشنهاد داده است که مجلس نمایندگان مصوبه ای برای لغو دستور خود در زمینه عدم تصویب قانون انتخابات بعد از تعیین رئیس جمهور جدید داشته باشد و کمیته‌ای فرعی را به عنوان مسئول بررسی قوانین انتخابات تشکیل دهد. اگر این کمیسیون بتواند به توافق مشخصی برای قانون انتخابات برسد که اتفاق بزرگی افتاده است و در غیر این صورت نتیجه به کمیسیون‌های مشترک پارلمانی ارجاع داده خواهد شد. به این ترتیب بررسی قانون انتخابات از همان مرحله‌ای که در گذشته متوقف شده، از سر گرفته خواهد شد. در صورت توافق در کمیسیون‌ها من خواستار برگزاری جلسه پارلمان برای تصویب مسائل مورد توافق طی پنج روز خواهم شد.

بری بار دیگر تأکید کرده که بررسی قانون انتخابات مستلزم عملیات تشکیل مجدد حاکمیت لبنان بوده و نمی‌توان آن را به عنوان یک طرح دوفوریتی، طی نیم ساعت به تصویب رساند. ما در سال 2008 برای تصویب قانون انتخابات به سمت کنفرانس دوحه رفتیم.

وی در زمینه ناراحتی افکار عمومی مسیحی در لبنان گفت که همه پرسی در نزد مسیحیان بین دو دهه نشست جلسه قانون‌گذاری و مخالفان آن را می‌پذیرد.

اخیراً اختلافات بین نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و میشل عون رئیس جریان آزاد ملی در مورد لزوم تشکیل جلسة پارلمان لبنان افزایش پیدا کرده است. بری خواستار برگزاری نشست پارلمان در زمان مقرر خود در روزهای چهارشنبه و  پنجشنبه بوده و عون اصرار دارد که در صورت عدم حضور بند مربوط به بررسی قانون انتخابات در این نشست و همچنین عدم رضایت حزب نیروهای لبنانی برای حضور در پارلمان، در نشست این هفته حاضر نخواهد شد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
سوالات شما-سی شارپ مقدماتی: چگونه می توان دو مقدار گرفته یکی را به توان دیگری رساند