سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سالانه یك پایه تحصیلی به طرح كاهش پوسیدگی دندان اضافه می شوند


سعید عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: طرح وارنیش سدیم فلوراید دندان كودكان، تاكنون برای دانش آموزان ابتدایی اجرا می‌شد، اما از سال تحصیلی جدید، علاوه بر دانش آموزان شش پایه ابتدایی، برای دانش آموزان سال هفتم(دوره اول متوسطه) نیز اجرا می شود.
وی اظهار داشت : از سال تحصیلی آینده ، هر سال یك پایه تحصیلی به گروه هدف طرح وارنیش سدیم فلوراید دندان كودكان اضافه می شود تا در پایان سال 1400 ، همه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه كشور، زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.
وی خاطرنشان كرد: این طرح طبق قرارداد بین وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش اجرا می شود و نتیجه آن كاهش دندان های پوسیده هر دانش آموز، از دو به یك دندان و نیز كاهش هزینه های درمانی است.
عسگری گفت: اجرای این طرح با بودجه قابل توجه از سوی وزارت بهداشت اجرا شده ولی برای دانش آموزان رایگان است.
دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ادامه داد : سال 94 شش میلیون و 400 دانش آموز در 60 هزار مدرسه كشور تحت پوشش طرح وارنیش سدیم فلوراید قرار گرفتند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در این آئین از اجرای طرح وارنیش سدیم فلوراید برای 45 هزار جمعیت هدف شش تا چهارده ساله در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای سلامت دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندانها اجرایی شده است.
مهدی شادنوش با بیان اینكه این طرح سال گذشته برای همه جمعیت هدف اجرایی شده است، تصریح كرد: فروردین امسال نیز 20 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و بقیه نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.
شادنوش خاطرنشان كرد : مرحله دوم این طرح آذر 95 اجرا می‌شود.
دانشكده دندان پزشكی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان نیز در این مراسم از ارائه خدمات رایگان مشاوره و آموزش در كلینیك تخصصی دندان پزشكی این دانشكده خبر داد.
مهدی صالحی گفت: این خدمات از 31 فروردین 95 همه روزه در زمینه های مختلف به متقاضیان ارائه می‌شود.
در مراسمی كه امروز در دانشكده دندانپزشكی سمنان برگزار شد ، از اساتید و دانشجویان نمونه این دانشگاه تجلیل شد .
دانشكده دندان پزشكی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان 80 دانشجو دارد و دو سال دیگر نخستین دانشجویان آن دانش آموخته می شوند.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
3) علت پوسیدگی دندان و محلهای شایع پوسیدگی