سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سمنان 81 درصد افزایش یافت


سیدعباس دانایی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود : 29 داوطلب که همگی مرد هستند برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سمنان ثبت نام کرده اند.
وی تصریح کرد: از 29 ثبت نام کننده انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، هفت نفر دارای تحصیلات دکتری، 21 نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی معادل با دکتری هستند.
وی با اشاره به این که کم سن ترین ثبت نام کننده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه 30 ساله و مسن ترین 65 ساله است، افزود: شش نفر از ثبت نام کنندگان بین 30 تا 40 سال، 13 نفر بین 41 تا 50 سال، 9 نفر بین 51 تا 60 سال و یک نفر بین 61 تا 70 سال سن دارند.
فرمانداری سمنان میانگین سنی ثبت نام کنندگان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه را 47 سال عنوان کرد.
فرماندار سمنان یادآور شد: 26 نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و سه نفر نیز از ستاد انتخابات وزارت کشور برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ثبت نام کرده اند.
دانایی با اشاره به وضعیت شغلی ثبت نام کنندگان، خاطرنشان کرد: هشت نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات در این حوزه عضو هیات علمی و استاد دانشگاه هستند، پنج نفر پزشک، هشت نفر کارمند، پنج نفر بازنشسته، دو نفر دارای شغل آزاد و یک نفر نیز نماینده مجلس شورای اسلامی است.
وی گفت: شش نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، داوطلب انتخابات دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی بوده اند، هفت نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در دوره های گذشته و دو نفر عضو شوراهای اسلامی شهر در دوره های قبل بوده اند.
فرماندار سمنان همچنین به ثبت نام از هفت داوطلب برای انتخابات خبرگان رهبری در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: تمام این ثبت نام کنندگان مرد هستند و دو نفر در حوزه انتخابیه سمنان، سه نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور و دو نفر در ستاد انتخابات قم برای حوزه انتخابیه استان سمنان ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به شرایط سنی داوطلبان مجلس خبرگان از استان سمنان، افزود: چهار نفر از ثبت نام کنندگان بین 45 تا 60 سال، دو نفر بین 60 تا 75 سال و یک نفر بالای 75 سال سن دارند.
به گفته وی، کم سن ترین داوطلب ثبت نام کرده برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان 45 ساله و مسن ترین نیز 81 ساله است.
وی با اشاره این که میانگین افزایش تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور بیش از 60 درصد بوده است، افزود: افزایش شمار ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه 81 درصد و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
دانایی با اشاره به روند افزایشی تعداد ثبت نام کنندگان برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد فضای ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید، فرصت مناسبی برای نیروها، احزاب و طیف های مختلف و مستقل برای حضور در صحنه انتخابات فراهم کرده است.
فرماندار سمنان تاکید کرد: حضور چهره ها و طیف ها با گرایش های متنوع در انتخابات اسفند امسال، زمینه ساز حضور پررنگ تر مردم و جلب مشارکت بیشتر برای حضور در پای صندوقهای رای است.
استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خیر مقدم رییس مجلس شورای اسلامی به شرکت کنندگان و مهمانان خارجی در مراسم تحلیف