اولین مصاحبه قاضی‌پور بعد از سخنرانی جنجالی‌اش/ مدافع حقوق زنان هستم +فیلم


در حالی انتقادها درباره اظهارات اخیر نماینده ارومیه شدت گرفته که این مجلس‌نشین، خود را مدافع حقوق زنان خوانده است.

قاضی پور: مدافع حقوق زنان هستم و خواهم بودبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موعد انتخابات که فرامی‌رسد، شرکت‌کنندگان در این مسابقه سیاسی گاه اظهاراتی به زبان می‌آورند که چندان با قواعد و چارچوب‌های متداول و مقبول سنخیت و هماهنگی ندارد. هرچند در مواردی معدود، این اظهارات خارج از چارچوب برای ناطقش رأی‌آوری دارد لیکن در مجموع، حفظ خطوط ارزشی اولین پیش‌شرط برای اقبال مردم نسبت به کاندیداهای انتخاباتی است.

در انتخابات مجلس دهم نیز شاهد اظهاراتی از این دست بودیم. "نادر قاضی‌پور" نماینده مجلس که در انتخابات پارلمان دهم نیز شرکت کرده بود، یکی از این افراد است. او در اظهاراتی که به نقل از وی در فضای مجازی منتشر شده است، گفته: مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. اگر زنان را بفرستید، سرشان بلا می آورند و آبرویتان می‌رود"

او همچنین گفته است: "مجلس را دست سوسول‌ها ندهید؛ دست کسی که خودش را نمی‌تواند نگه دارد!"

قاضی‌پور همچنین در ادعایی به نقل خاطره‌ای از قدرت‌الله علیخانی نماینده مجلس هشتم می‌پردازد و می‌گوید: من نماینده ملتم نه نماینده چهارتا گردن‌کلفت. من نوکر مسئولین نیستم."

علیخانی در واکنش به اظهارات قاضی پور گفته است: "جای تاسف است که برخی با نادیده‌گرفتن اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب و برای دستیابی به پیروزی‌های مقطعی و کوتاه‌مدت، به موضوعات قومیتی و جنسیتی متوسل می‌شوند."

وی همچنین درباره ادعای قاضی پور درخصوص شوخی با وی افزود: این سخنان کذب و سخیف بوده و در این رابطه شکایتی تقدیم مراجع قضایی می‌شود تا اینگونه افراد برای مطرح‌کردن خود به بیان هر دروغی و اظهارات توهین‌آمیز و خلاف شئونات اسلامی متوسل نشوند.

جمعیت زنان ایران اسلامی در ارومیه و همچنین امام جمعه این شهر، دیگر کسانی بودند که نسبت به اظهارات قاضی‌پور واکنش نشان دادند. امام جمعه ارومیه می‌گوید: "گلایه‌ای از طرف خودم و ملت دارم؛ از کسانی که خود را کاندیدا معرفی کردند و بی‌ادبی و بی‌تربیتی را در سخنان‌شان نهادینه کردند. این روش خداپسندانه و صحیح نیست. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه اسلامی نیست."

اما در میان همه این واکنش‌ها، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به اظهارات انتشاریافته از سوی وی در فضای مجازی با بیان اینکه من در چارچوب قانون اسلام، مدافع حقوق زنان هستم و خواهم بود گفت: این اقدامات، کار ورشکستگان سیاسی است. برخی می‌خواهند که ما در دور دوم انتخابات زمین‌گیر شویم تا افراد خاص خودشان پیروز شوند.

وی با تاکید بر اینکه فیلم انتشاریافته از وی متعلق به قبل انتخابات مجلس بوده است اظهار داشت: در جلسه‌ای این حرف‌ها مطرح شد اما برخی اظهارات من را کامل منتشر نکردند. 

قاضی پور درباره شکایت قدرت‌الله علیخانی نماینده مجلس هشتم از خودش به مراجع قضایی گفت: بعید می‌دانم که شکایت کرده باشد. من و آقای علیخانی با هم رفیق هستیم و وی کاملا با روحیات من آشنایی دارد. اگر هم شکایت بکند، حقش است و مراجع قضایی هم به طور مستقل به آن رسیدگی خواهند کرد و ما تابع قانون هستیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بد رفتاری با زنان، اولین مورد نقض حقوق بشر