گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



سهم حمل و نقل از قرارداد 20 میلیارد دلاری با کره جنوبی!


صبح امروز وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی از قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار همزمان با دیدار روسای جمهور دو کشور خبر داد، اما همچنان سهم حمل و نقل در این قرارداد مشخص نشده‌ است.

به گزارش تین نیوز، رئیس جمهور کره جنوبی در حالی امروز وارد تهران شد که گزارش ها حاکی از آن بود که قرار است در جریان این سفر میلیاردها دلار قرارداد اقتصادی بین دو طرف در بخش های مختلف ازجمله انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی به امضا رسد.

رئیس جمهور کره جنوبی امروز در رأس هیأت بلندپایه ی اقتصادی متشکل از 230 نفر از مدیران تجاری و فعالان اقتصادی این کشور وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت. قبل شکل گیری این سفر سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده بود؛ «ما انتظار داریم این سفر فرصتی اقتصادی برای ما جهت توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه باشد.» انتظار می رود دو کشور در این سفر قراردادهایی به ارزش 10 میلیارد دلار به امضا برسانند.

کیم جاجئونگ مدیرکل وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی سال گذشته در گفتگو با تین نیوز از برنامه ریزی شرکت های فعال در حوزه زیرساخت حمل و نقل کره جنوبی برای حضور در ایران خبر داد و گفت: شرکت های انبوه سازی کشورش، آماده سرمایه گذاری و انتقال تجربیات خود در بخش مسکن به ایران است.
 
همچنین کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران گفت: دو طرف روی بیش از 30 سند در زمینه های نفت و گاز، زیرساخت ها، دریانوردی، درمان و چند پروژه ویژه کار کرده اند که قرار است در جریان این سفر به امضا برسند. البته آن چون بوم، وزیر اقتصاد کره گفته بود: «ما انتظار بالایی از مشارکت شرکت های کره ای در پروژه های مهم زیرساختی برای بازسازی اقتصاد ایران داریم.»

بیژن زنگنه، صبح امروز یکشنبه، 12 اردیبهشت ماه پس از دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریم ها، اظهار کرد: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با 300 هزار بشکه افزایش در روز به 400 هزار بشکه رسیده است و این مقدار، پیش از لغو تحریم ها یکصدهزار بشکه در روز بود البته هنوز مشکل بانکی با کره جنوبی حل نشده و این موضوع در حال پیگیری است.

کانگ هو این وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل ونقل کره جنوبی از امضای 20 میلیارد دلار توافقنامه با ایران هم زمان با سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران خبر داد و گفت: امضای این اسناد همکاری فضا را برای توسعه همکاری های ایران و کره جنوبی فراهم می کند و فرصت های زیادی برای همکاری با ایران وجود دارد که ما قصد داریم از این فرصت ها و بازار ایران استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که ایران با جمعیت 80 میلیونی و برخورداری از منابع مختلف همچنین بهره مندی از موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پلی ارتباطی میان آسیا و اروپا، جایگاه مهمی دارد، تصریح کرد: کره جنوبی به اهمیت این جایگاه آگاه است و قصد دارد از این جایگاه در توسعه همکاری های دو کشور بهره جوید.

طبق پیش بینی ها در جریان این سفر قراردادهای گازی چند میلیارد یورویی، یک میلیارد یورویی در حوزه فولاد، پنج میلیارد دلاری در بخش بیمه و بانک و قرارداد پنج میلیارد دلاری در حوزه های زیربنایی به امضا برسد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
حمل مشعل بازیهای اینچئون کره جنوبی توسط سونگ ایل گوک