فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش فیلم های انیمیشن علی اکبر صادقی در خانه هنرمندان


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، یکصد و سی و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه دوم آذر به نمایش فیلم های انیمیشن هفت شهر، گلباران، من آنم که...، ملک خورشید، رخ، زال و سیمرغ علی اکبر صادقی اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، صادقی پس از پایان تحصیل از دانشکده هنرهای زیبا به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به ساخت چند فیلم نقاشی متحرک زد. وی فعالیت هنری را سال 1350 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فیلم نقاشی متحرک به نام هفت شهر آغاز کرد. او همچنین در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آنها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم ها در جشنواره های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و 15 جایزه را از آن خود نمود.
فیلم های انیمیشن علی اکبر صادقی دوشنبه 2 آذر از ساعت 17.30 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.

** نشست تخصصی هنر و باستان شناسی
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر نشست تخصصی هنر و باستان شناسی را با موضوع بررسی آرامگاه دو بانوی عیلامی برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، این نشست به بررسی آرمگاه دو بانوی عیلامی اختصاص دارد که آرمان شیشه گر و محمدرضا ریاضی سخنرانان آن هستند.
در این نشست آرامگاه دوبانوی عیلامی (عیلام نو حدود 585 تا 539 ق.م) عنوان مقاله ای است که آرمان شیشه گر ارائه می کند و محمدرضا ریاضی به بررسی ویژگی های طراحی در زیور آلات دوره عیلامی می پردازد.
نشست تخصصی هنر و باستان شناسی روز سه شنبه 3 آذر، ساعت 15 در سالن همایش های فرهنگستان هنر برگزار می شود. علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، پایین تر از چهارراه طالقانی، مراجعه کنند.

** اعطای وام به دانشجویان زائر کربلای دانشگاه تهران
در آستانه اربعین حسینی و حماسه پرشور پیاده روی سالانه اربعین، معاونت دانشجویی دانشگاه تهران از سفر زائرین دانشجو به کربلای معلَی حمایت مالی می کند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، این حمایت در قالب بودجه ای ویژه تدارک شده است و مبلغ آن برای هر دانشجو دو میلیون ریال است که بخشی از آن بلاعوض و بخشی به صورت وام قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت خواهد شد.
سفر معنوی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تهران به مقصد کربلای معلَی، روز چهارم آذرماه، طی آیین ویژه ای از مسجد دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.
طی سال های اخیر جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق به عنوان بزرگترین اجتماعات مذهبی و مسالمت آمیز جهان شناخته شده است به گونه ای که در دسامبر ۲۰۱۴ (۱۴۳۶ قمری) حدود ۲۰ میلیون جمعیت در عراق مجتمع شدند.
اغلب زائران از نجف به کربلا به طول 80 کیلومتر را در مدت سه روز در یک راهپیمایی مسالمت آمیز به عشق مولای خویش حضرت سیدالشهدا (ع) طی می کنند.
فراهنگ**9187**9338**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انیمیشن زیبای هفت شهر اثر علی اکبر صادقی و با گفتار و صدای احمد شاملو برگرفته از وبسایت احمد شاملو