سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احیای جاده ابریشم با ورود قطار باری از چین به تهران/ایران دروازه ورود به اروپا می‌شود


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، روزنامه گاردین طی گزارشی نوشت: محموله‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای احیای راه‌ باستانی ابریشم، یک مسیر تجاری ترنس- ایشین که شرق را به اروپا و دریای مدیترانه متصل می‌کند، با قطار از چین به ایران رسید.

این قطار با 32 کانتینر روز دوشنبه به تهران رسید و 14 روز زمان برد تا مسیر 6462 مایلی (10399 کیلومتری) از استان چجیانگ در شرق چین و گذشتن از قزاقستان و ترکمنستان را بپیماید. این مسیر یک ماه کمتر از مسیر دریایی از شانگهای تا بندرعباس زمان می‌برد.

مقامات ایرانی تصریح کردند هدف نهایی این است که این خط آهن تا اروپا توسعه یابد و ایران در این قاره به موقعیت کلیدی دست می‌یابد.

این قطار که از «ایوو» قطب تجاری چجیانگ حرکت کرده است، به طور متوسط روزانه بیش از 700 کیلومتر طی کرده است.

محسن پورسید آقایی رئیس شرکت راه‌آهن ایران گفته است : «کشورهای حاشیه جاده ابریشم تلاش می کنند تا این مسیر تجاری باستانی را احیا کنند... ورود این قطار به تهران در زمانی کمتر از دو هفته، دستاوردی بی‌سابقه است.»

وی افزود این قطار از ترانزیت کامیون و جاده‌ای پیش افتاده است و این یک مزیت بزرگ آن است.

به نوشته این گزارش، چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است. روابط تجاری دو کشور علی‌رغم یک دهه تحریم‌ ایران که ماه گذشته لغو شد، همچنان ادامه یافته است. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین ماه گذشته به تهران سفر کرد. دو کشور توافقی برای تقویت روابط تجاری دو کشور طی یک دهه آینده به ارزش 600 میلیارد دلار (420 میلیارد پوند) به امضا رساند.

به نوشته گاردین، جاده ابریشم احیا شده شامل مسیر ریلی و دریایی است که بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی «یک مسیر، یک جاده» (One Belt, One Road) چین است. کشتی پرارین، کشتی کانتینربر ایران، ماه گذشته به گوانگشی در جنوب چین رسید و 978 کانتینر از تعدادی از کشورهای واقع در مسیر دریایی را تخلیه کرد.

ایران به لحاظ استراتژیک در خاورمیانه واقع شده است که مرزهای مشترکی با 15 کشور و کانال دریایی در سواحل شمالی و جنوب غربی دارد. با توجه به دسترسی ایران به مسیرهای پهناور ارسال کالا که خاورمیانه را به اروپا متصل می‌کند، ایران برای چین کشوری است که می‌تواند نقش مهمی در جاده ابریشم جدید بازی کند.

در اکتبر سال 2014، یک قطار لوکس به سبک «اورینت اکسپرس»، قطار مسافربری برای مقاصد طولانی، از بوداپست وارد زنجان شد. این نخستین باری بود که یک قطار خصوصی اروپایی اجازه یافت که وارد خاک ایران شود. قیمت سفر دو هفته‌ای با قطار لوکس عقاب طلایی دانوب به ازای هر نفر 8695 پوند تا 13995 پوند است.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/R5JD5M


ویدیو مرتبط :
ورود لوکس ترین قطار گردشگری اروپا به تهران