امام جمعه موقت رشت: عملکرد شورای نگهبان شرعی و قانونی است


امام جمعه موقت رشت عبور از فیلتر شورای نگهبان را ضروری دانست و اضافه کرد: کسی که به نظام اسلامی پایبند نیست، نمی‌تواند به مراکز مهم تصمیم‌گیری ورود کند لذا نباید به عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها خدشه وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین، عبدالله‌زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت امروز، دوم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه خداوند حاضر و ناظر بر اعمال انسان است، اظهار کرد: انسان مومن بر مبنای اندیشه و عقل سخن می‌گوید، زیرا سخن گفتن در اسلام دارای آداب است.

وی «الله» را اسم اعظم خداوند دانست و افزود: اگر انسان خداوند را با اسم اعظم بخواند، خدا درخواست او را لبیک می‌گوید. سخن گفتن در محضر انبیاء و اولیاء الهی نیز آداب دارد. قرآن کریم درباره سخن گفتن با پدر و مادر سفارش می‌کند و تربیت فرزندان را مؤلفه مهم سبک زندگی اسلامی می‌داند.

امام جمعه موقت رشت سخن گفتن را عامل بهشتی و جهنمی شدن انسان دانست و تصریح کرد: برخی از افراد ادب را رعایت نمی‌کنند، اما بنا بر سفارش دین اسلام، نباید بی ادبی دیگران را با بی‌ادبی جواب دهیم. انسان مومن پاکیزه سخن می‌گوید و حتی نسبت به طبیعت بی‌ادبی نمی‌کند. امروز منش مقام معظم رهبری تجلی اخلاق اسلامی و نبوی است.

این کارشناس دینی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران انتخابات، نسبت به خدعه‌های دشمنان در برجام، متذکر شد: برخی در برجام می‌خواهند بگویند آمریکا به ما لطف کرده، اما نباید چهره شیطانی آمریکا را بزک کرد، بلکه موفقیت در برجام به دلیل مقاومت مردم، تلاش دولتمردان و شهدای هسته‌ای تحقق پیدا کرده است. نباید حرفی بزنیم که به نفع دشمنان انقلاب اسلامی شود و آنها سوء استفاده کنند. دولتمردان نیز باید مراقب باشند تا فریب نقشه‌های شوم آمریکا را نخورند.

وی بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات در ایران نماد دموکراسی دینی و حکومت مردم بر مردم است لذا باید قدر این نعمت را بدانیم و با حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذاریم. قطعا با انتخاب کاندیداهای اصلح، دشمنان بیش از پیش مایوس می‌شوند.

عبدالله‌زاده پاشاکی تصویب قانون مطابق با اسلام در مجلس شورای اسلامی را وظیفه نمایندگان دانست و خاطرنشان کرد: کاندیداها انتخاب فرد اصلح را حق‌الناس بدانند و از دادن وعده‌های غیرعملی و غیرقانونی به مردم پرهیز کنند.

وی با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از سرداران سپاه در جلوگیری از تجاوز تفنگداران دریایی آمریکایی، یادآور شد: این حرکت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، اما باید مانع از تهاجم دشمن در تمامی عرصه‌ها شویم. امروز دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی در کشور است.

امام جمعه موقت رشت عبور از فیلتر شورای نگهبان را ضروری دانست و اضافه کرد: کسی که به نظام اسلامی پایبند نیست، نمی‌تواند به مراکز مهم تصمیم‌گیری ورود کند لذا نباید به عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها خدشه وارد کنیم، زیرا این نظارت شرعی و قانونی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گزارش عملکرد شورای نگهبان در سال 93