سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عقاید مغفول متخصصان حوزه لباس باید به جامعه تزریق شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا یوسفی‌فر در جلسه‌ای که با حضور تولیدکنندگان صنعت پوشاک مدیران کارخانه‌جات نساجی و برخی از اعضای کارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاک برگزار شد، اظهار داشت: با وجود نمایشگاه‌های دائمی که مد را ارائه می‌دهند طراحان می‌توانند آثار خود را در معرض نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: با اقدام مذکور به نوعی اشتغالزایی ایجاد می‌شود و از سوی دیگر اقدامات قشر طراح که حدود هفت هزار نفر در سراسر کشور هستند ساماندهی خواهد شد. اگر خودمان طراحان داخلی را به کار نگیریم کشورهای دیگر آنها را جذب می‌کنند اما از طرف دیگر باید توجه کرد که تولیدکننده نمی‌تواند تمام طرح‌های خود را به دلیل وضعیت نامناسب بازار عرضه کند اما حداقل می‌توان به صورت موردی این کار را انجام داد.

دبیر کارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های عرضه مد و لباس می‌توانند پل ارتباطی بین طراح و تولیدکننده باشند، بیان کرد: ما باید در این نمایشگاه‌ها سبک ارائه کنیم. می‌توان در این نمایشگاه‌ها از تولیدکننده بخواهیم طرح خود را ارائه دهد و از سوی دیگر به نهادها و سازمان‌های مختلف فراخوان دهیم که این نمایشگاه برای پوشش سازمانی راه‌اندازی شده است. ضمن اینکه در این مسیر از تولیدکننده نیز حمایت می‌شود.

یوسفی‌فر با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب نیاز به توجه ویژه‌ای داریم چرا که هجمه‌ها از همه طرف برما وارد می‌شود، افزود: بسیاری از محصولات چینی با مبالغ بالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. این در صورتی است که به طور مثال در صنعت پوشاک با وجود اشتغالزایی زیاد آن، حرکت جدی نکرده‌ایم و تنها به نفت وابسته شده‌ایم. کشورهایی از جمله ترکیه، هند، پاکستان، بنگلادش، ایتالیا و غیره با صنعت پوشاک پیش می‌روند. اما بهترین پارچه و لباس از دوره ایران باستان نیز وجود داشته است.

وی همچنین در خصوص تولید ایرانی و ایجاد یک رنگ به عنوان رنگ سال، گفت: ما نمی‌گوییم که می‌توانیم رنگ جهانی را حذف کنیم چون ابتدای راه هستیم. می‌خواهیم افکار متخصصین این حوزه را که تاکنون نسبت به آنها غفلت شده است به جامعه تزریق کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه در این حوزه نیاز به آزمون و خطا داریم، تصریح کرد: صنعت نساجی کشور سرد است و تولیدکنندگان این صنعت مجبورند کارهای خود را با متراژ پایین ارائه دهند که صرفه اقتصادی داشته باشد. این درحالی است که بسیاری از کشورها از صنعت پوشاک به عنوان صنعت قالب درآمدزا استفاده می‌کنند.

یوسفی‌فر خطاب به تولیدکنندگان پوشاک ایرانی در خصوص اعتراض آنها نسبت به نبود فضا برای ارائه طرح‌ها و مدل‌ها، گفت: ما می‌توانیم این فضا را فراهم کنیم و آثار تولیدکنندگان دو بار در ماه نمایش داده شود. در نهایت با تهیه عکسی از آنها ژورنالی تهیه می‌کنیم که مشخصات اثر در آن ثبت شده باشد و میزان استقبال مخاطبان نیز با درجه بندی ارائه شود که اگر اثری به نظر تولیدکننده برتر بوده اما منتخب اتحادیه و مخاطب نیست مشخص شود. 

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره لباس عاشورایی از سوی بنیاد ملی مد و لباس ایرانی، بیان کرد: ما می‌توانیم برای ماه محرم الگوی لباس عاشورایی ارائه دهیم و در عین حال باید توجه کنیم کشوری که می‌تواند برای یک ماه از سال فصل جدیدی از طراحی لباس ایجاد کند چرا نباید برای 11 ماه دیگر سال برنامه‌ریزی کند و کار به جایی برسد که فرمانده نیروی انتظامی برای بدحجابی در خودروها اخطار جریمه دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنان رهبری در مورد فکر نو حوزه علمیه در پاسخگویی نیاز جامعه