دیدار قدیمی‌های مطبوعات با انتظامی


جمعی از خبرگان و پیشکسوتان مطبوعات کشور، شب گذشته مهمان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، در این نشست که با حضور ١٥ تن از اساتید مطبوعاتی و پیشکسوتان این عرصه در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد، برخی مسائل صنفی و حرفه‌ای به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

محمد بلوری، بهروز بهزادی، فریدون صدیقی، سید فرید قاسمی، مسعود مهاجر، هوشنگ اعلم، یونس شکرخواه، علی سرهنگی، ناصر بزرگمهر، حسن نمکدوست، رضا قوی فکر، ابراهیم رستمیان، مینو بدیعی، محمود مختاریان و منصور سعدی مهمانان شب گذشته حسین انتظامی بودند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست از حضار به عنوان «برکات مطبوعات کشور» یاد کرد و گفت: این جمع با تجربه بالای فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای، می‌تواند در سیاستگذاری‌ها، کمک خوبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد باشد.

وی افزود: با توجه به سیاست اصلی دولت مبنی بر عقب‌نشینی به نفع صنوف، معاونت مطبوعاتی از تشکیل انجمن‌های قانونی و تخصصی استقبال می‌کند تا امور مختلف مربوط به این صنف را به خود اهالی مطبوعات و در قالب واگذاری امور به انجمن‌ها، واگذار کند.

انتظامی همچنین با اشاره به تجربه و تبحر مهمانان حاضر، تصریح کرد: این جمع می‌تواند در توسعه آموزش حرفه‌ای که مهمتر از آموزش کلاسیک است، به جامعه مطبوعاتی کشور کمک کند.

«ثبت تاریخ شفاهی مطبوعات از زبان پیشکسوتان این عرصه، تکریم ایشان، در نظر گرفتن مشوق برای مطبوعات به منظور بهره‌گیری مشورتی از این عزیزان، پیگیری حقوق روزنامه‌نگاران، دعوت از روزنامه‌نگاران پیشکسوت نسل انقلاب، تاکید بر حضور سایر پیشکسوتان در جلسات بعدی، محورقرارگرفتن روزنامه‌نگاران باتجربه برای تدوین میثاق اخلاق حرفه‌ای، حل مسائل رفاهی و معیشتی، انتشار خاطرات پیشکسوتان مطبوعات، انتقال تجربیات به نسل های جدید، برگزاری بهتر و حرفه ای تر جشنواره های مطبوعاتی، آموزش و تقویت مبانی حرفه ای و اخلاقی روزنامه نگاران جوان و ایجاد چتر حمایتی برای خانواده بزرگ مطبوعات» از جمله نکات مطرح شده توسط برخی از اعضای حاضر در این نشست صمیمی بود.

انجمن پیشکسوتان مطبوعات ایران در ایام برگزاری بیست‌و یکمین نمایشگاه مطبوعات به‌ طور رسمی و در حضور روزنامه‌نگاران باسابقه اعلام موجودیت کرد. پیشتر اعلام شده بود، هدف از تاسیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات، ارج نهادن به جایگاه روزنامه‌نگاران باسابقه، حمایت معنوی و مادی از کهنه کاران عرصه مطبوعات و استفاده از ظرفیت های اعضا برای بهبود وضعیت مطبوعاتی کشور اعلام شده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دیدار مردمی آقای تبلیغات با هوادران در نمایشگاه مطبوعات