سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با تمام توان در خدمت مردم هستیم


رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم رسیدن به تولید 60 درصدی تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: این درحالیست که اکنون میزان واردات ما 60 درصد است و باید این موضوع را تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، با تشکر از حمایت و پشتیبانی وزیر بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو یکی از بازوهای وزارت بهداشت است و ما با تمام توان در خدمت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه پورتال سازمان غذا و دارو نهایی شده است، افزود: این پورتال در حال آماده شدن در حوزه مکمل و لوازم آرایشی است و نتیجه آن موجب شناسایی اصالت کالا می‌شود. بنابراین در صورت انجام این کار امکان قاچاق کالا و دارو کاهش می‌یابد. همانطور که اکنون در بیمارستان‌های دولتی امکان ورود کالای قاچاق وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان برای ریشه‌کن کردن ورود داروی قاچاق به کشور اهتمام جدی داریم، گفت: قاچاق کالا و دارو تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند، بلکه سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دیناروند ادامه داد: از طرفی سیاست دولت، وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت تقویت زیرساخت‌های سلامت است. بر این اساس ما انتظار داریم که پروژه‌های مشترکی با شرکت‌های خارجی انجام شود.

وی با بیان اینکه در عین حال سهم تولید داخل در حوزه تجهیزات پزشکی باید به 60 درصد برسد، اظهار کرد: این در حالیست که اکنون سهم واردات در این حوزه 60 درصد است و این امر باید تغییر کند. هرچند اعمال این تغییر کار سختی است، اما نشدنی نیست.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به طور مرتب با انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی جلساتی داریم، گفت: در عین حال درصددیم تا حمایت‌های قانونی را از تولیدکنندگان خارجی اعمال کرده و بتوانیم در این عرصه موفق شویم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه تا آنجا که توان داری در خدمت شان بکوش