قفل کردن هر برنامه به صورت جداگانه در نسخه بعدی سایانوژن‌


کاربران به دلیل آزادی که در سیستم‌عامل‌های منبع باز وجود دارد، علاقه و اشتیاق خاصی نسبت به این سیستم عامل‌ها دارند. گاهی اوقات یک نسخه دستکاری شده از یک سیستم عامل می‌تواند محبوب‌تر از سیستم عامل اصلی شود که این موضوع در مورد سایانوژن صدق می‌کند. این سیستم عامل قرار است امکان قفل کردن هر برنامه به صورت اختصاصی را فراهم کند.

سایانوژن‌ پروژه‌ای است که بر اساس کد‌های اندروید ساخته شده و تیم مخصوصی برای توسعه دارد. این تیم در حال کار هستند تا بتوانند روشی ارائه کنند که بتوان هر اپلیکیشن را به صورت اختصاصی قفل کرد. این خبر در صفحه اختصاصی گوگل پلاس این شرکت اعلام شده و از امنیت بیشتر برای هر برنامه در این سیستم‌عامل حکایت دارد. قرار است این ویژگی در قالب یک بروزرسانی برای کاربران این سیستم عامل ارسال شود.

اپلیکیشن‌های قفل شده در صورتی باز خواهند شد که شما اطلاعات لازم را در قالب‌های رمزعبور، پین، الگو یا حتی اثر انگشت به دستگاه خود ارائه دهید. باز کردن هر اپلیکیشن با رمز عبور می‌تواند سرعت شما را در گردش بین اپلیکیشن‌ها کم کند اما اگر از شیوه‌های نوینی مثل اثر انگشت بتوان برای باز کردن برنامه استفاده کرد، این ویژگی دیگر روی سرعت حرکت بین برنامه‌ها نیز تاثیر بدی نخواهد گذاشت.

سایانوژن اعلام کرده که این شیوه رمزگذاری به شکل کامل از طریق کل سیستم رمزنگاری می‌شود و هیچ در پشتی برای ورود به برنامه وجود نخواهد داشت. در طول سال‌های گذشته امنیت و رمز عبور اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل کاربران به سمت اپلیکیشن‌های طرف سوم برای رمزگذاشتن روی برنامه خود استفاده کرده‌اند.

نظر شما درباره سایانوژن‌ مود و ویژگی‌ها و آزادی‌های بیشتر آن نسبت به اندروید چیست؟


ویدیو مرتبط :
نحوه ی کار کردن با برنامه قفل صفحه ریتمیک نسخه 1,2