علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گزارش مهر از ۱۶ تیم جام ملتهای آسیا/ فوتسال ایران در سید اول


به گزارش خبرنگار مهر، با پایان دور مقدماتی مسابقات انتخابی فوتسال جام ملتهای آسیا چهره ۱۲ تیم دیگر این مسابقات مشخص شد و بر این اساس سیدبندی چهاردهمین دوره این رقابت‌ها که از دهم تا بیست و یکم فوریه ۲۰۱۶ (۲۱ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۴) در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، انجام شد.

* ازبکستان جایگزین تایوان چهاردهمین دوره مسابقات جام ملتهای آسیا ابتدا قرار بود در کشور تایوان و در ماه مارچ برگزار شود ولی میزبان و زمان این رقابتها به خاطر وجود مشکلاتی و همچنین به دلیل تغییر تقویم فوتسال جهانی تغییر کرد تا ازبکستان با انگیزه زیادی میزبانی را بگیرد.

ناکامی دو ایرانی در رسیدن به جام ملتها ازبکستان، ژاپن، ایران، لبنان، اردن، عربستان سعودی، قطر، عراق، قرقیزستان، تاجیکستان، تایلند، مالزی، استرالیا، ویتنام، چین و چین تایپه ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات هستند. این در حالی است که ناصر صالح سرمربی ایرانی کره جنوبی نتوانست با این تیم از منطقه شرق آسیا به جام ملتها برسد. همچنین سعید خدارحمی سرمربی ایرانی میانمار موفق نشد با این تیم از منطقه جنوب شرق آسیا به جام ملتها صعود کند.

* پنج تیم راهی جام جهانی می‌شوند این دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا، علاوه بر عنوان آسیایی برای تیم‌های شرکت کننده، دروازه ورود به جام جهانی هم هست و طبیعتا کیفیت و حساسیت این دوره از جام ملتها، تحت تاثیر این مسئله قرار دارد. طبق تصمیمات گرفته شده، پنج تیم برتر جام ملتهای آسیا در دوره بعدی مسابقات جام جهانی که در کشور کلمبیا برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

* عربستان جایگزین کویت شد در حالی که پیش از این کشورهای ژاپن، ایران و ازبکستان به خاطر کسب عناوین اول تا سوم دوره قبل، خود به خود جواز حضور در رقابتهای این دوره را به دست آورده بودند، این موضوع دستخوش تغییراتی شد. به خاطر میزبانی ازبک‌ها در چهاردهمین دوره بازی‌ها، کویت (تیم چهارم دوره قبل) هم بدون نیاز به شرکت در مسابقات مقدماتی راهی جام ملتهای آسیا شد، ولی این کشور هم به دلیل تعلیق از سوی فیفا، جام ملتها را از دست داد و عربستان سعودی جایگزین کویت شد.

* ایران با تایلند، ژاپن و ازبکستان همگروه نمی‌شود سیدبندی این دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا بر اساس نتایج دوره گذشته صورت گرفته است که البته به جای عربستان (که جایگزین کویت شده است) تایلند در سید اول قرار دارد. به این ترتیب ایران با تیم‌های سید اول در مرحله مقدماتی همگروه نخواهد شد.

سید اول: ازبکستان، ژاپن، ایران و تایلندسید دوم: استرالیا، لبنان، ویتنام و عراقسید سوم: قرقیزستان، چین تایپه، مالزی و چینسید چهارم: تاجیکستان، قطر، اردن و عربستان سعودی

* برگزاری قرعه کشی روز ۱۱ آذرماه مراسم قرعه کشی گروهبندی مسابقات جام ملتهای آسیا در روز یازدهم آذرماه در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم‌ها در چهار گروه چهار تیمی برای رسیدن به مراحل بالاتر رقابت خواهند کرد. از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
‫5 گل برتر فوتسال جام ملتهای آسیا 94/11/27 (2گل از ایران)‬‎