ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بوکسور سنگین وزن ایران شکست خورد/ پیروزی در جدال رده بندی شرط کسب سهمیه


به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت های بوکس کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که از چهارم فروردین ماه با حضور 190 بوکسور از 30 کشور در شهر کیانان چین آغاز شده است، عصر امروز بوکسورها در مرحله نیمه نهایی روی رینگ رفتند.
تیم ایران با هشت بوکسور و با هدایت علیرضا استکی راهی این مسابقات شده است که هفت ملی پوش ایران خیلی زود از گردونه رقابت ها کنار رفتند.
مجید سپهوند تنها بوکسور راه یافته ایران به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها بود که مقابل حریفی از ازبکستان در راند دوم به دلیل مصدومیت و پارگی ابرو بازنده اعلام شد و از رسیدن به فینال بازماند.
با این اوصاف بوکسور سنگین وزن ایران باید برای رسیدن به سهمیه المپیک، عصر روز شنبه 14 فروردین ماه به مصاف حسین ایشایش از اردن برود. دیدارهای رده بندی و فینال اوزان مختلف شنبه برگزار می شود.
سپهوند برای حضور در دیدار رده بندی باید از سوی کمیته پزشکی مسابقات به دلیل آسیب دیدگی و پارگی ابرو مجوز بگیرد و در صورت مخالفت آنان، اجاره مبارزه کردن نخواهد داشت و سهمیه المپیک را از دست می دهد.
تیم ملی بوکس ایران در ادامه باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات انتخابی جهانی که خردادماه در جمهوری آذربایجان برگزار می شود، آزمایش کند.
بنابر اعلام فدراسیون جهانی بوکس، در این رقابت ها قهرمانان، جهان و آسیا که موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 شده اند، اجازه حضور نخواهند داشت و همین مساله شانس تیم ایران را برای رسیدن به سهمیه افزایش می دهد.
در مسابقات آذربایجان، در دو وزن 90 و سنگین وزن، تنها نفراتی که موفق به کسب مدال طلا شوند، سهمیه کسب می کنند.
در وزن 49 کیلوگرم، بوکسورهای راه یافته به دیدار نهایی المپیکی خواهند شد، اما در اوزان 52، 56، 60، 64، 69، 75 و 81 کیلوگرم، نفرات اول تا پنجم هر وزن المپیکی می شوند که شانس ملی پوشان ایران در این وزن ها زیاد است.
پیش از این، احسان روزبهانی سال گذشته با قهرمانی در لیگ نیمه حرفه ای جهان به عنوان نخستین بوکسور و ورزشکار ایرانی، سهمیه حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو را کسب کرد.
ورزشی**3783**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مثلا پلیس ولی میشه گفت بوکسور سنگین وزن