ساخت کتابخانه مرکزی کرج با جدیت پیگیری می‌شود


استاندار البرز گفت: ساخت کتابخانه مرکزی کرج با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، سید حمید طهایی در مراسم تقدیر از کتابداران نمونه استان بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌های کتابخوانی استان تاکید کرد و گفت: باید زمینه دسترسی آسان همه به منابع مطالعه فراهم شود. احداث کتابخانه مرکزی درکرج تا حدودی می‌تواند هدف مذکور را محقق سازد، بنابراین همه مسئولان فرهنگی استان باید دست به دست هم دهند تا این کتابخانه در کرج ساخته شود.

وی افزود: یک کتابدار حرفه‌ای باید هم شناخت مناسبی از کتاب‌های به روز داشته باشد و هم تا حدودی با علم روانشناسی آشنا باشد تا بتواند کتاب‌های مناسبی را به مراجعه کنندگان معرفی کند. مدیریت کتابخانه‌ها به نوعی مدیریت فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و کتابداران کسانی هستند که به فرهنگ جوامع سمت و سو می‌دهند. در اکثر آماری که از سرانه مطالعه در استان‌های مختلف ارائه می‌شود به منابع مکتوب مطالعه توجه شده و کمتر شاهد ارائه آماری در خصوص مطالعه منابع دیجیتال هستیم. بهتر است در آمارهایی که در خصوص سرانه مطالعه ارائه می‌شود، در کنار توجه به منابع چاپی و کاغذی، به منابع دیجیتال مطالعه نیز توجه شود.

این مسئول یادآورشد: امروزه مردم ساعت‌های زیادی از عمر خود را به گشت و گذار در فضای مجازی اختصاص می‌دهند.

بدون شک در حین این گشت و گذار، تعدادی کتاب دیجیتالی نیز دانلود کرده و مطالعه می‌کنند. بدون شک در آینده‌ای نزدیک باید تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های دیجیتالی نیز در ارائه وضعیت سرانه مطالعه در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نشست پیگیری مصوبات سفرهای استانی رهبری در بانک مرکزی