فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کاهش 30درصدی فروش و افزایش 50درصدی هزینه‌ها در بخش بین‌الملل/ نمایشگاه کتاب تهران جذابیتی برای ناشران خارجی ندارد


دانا خواجوی مدیر شرکت همراه علم و نماینده انتشارات الزویه در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون سخنان مدیران نمایشگاه کتاب و خبر از افزایش 20 درصدی فروش نسبت به سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه اجاره غرفه‌ها افزایش داشته و هزینه‌های جانبی نیز تغییر کرده ما این افزایش 15 و یا 20درصدی مطرح شده از جانب مسئولان نمایشگاه را شاهد نیستیم. این در حالی است فروش بخش بین الملل متوسط حدود 30 درصد افت داشته است در حالی که 50 درصد افزایش هزینه داشته ایم.

وی با بیان اینکه افت فروش و رشد هزینه‌ها هر ساله در حال تکرار است خاطرنشان کرد: چند سالی است که از رونق بخش بین‌الملل کاسته شده است و مدیران نمایشگاه نتوانستند تدبیر درستی انجام دهند. این موارد باعث شده بخش بین‌الملل متضرر شود.

خواجوی ضمن بیان اینکه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب بخش بین‌الملل را مهم تلقی کرده بود گفت: باید عنوان کرد که دانش و آگاهی مسئولان درباره نشر بین‌الملل کم است.

مدیر انتشارات همراه علم خاطرنشان کرد: تعداد محدودی ناشر خارجی مستقل در نمایشگاه حضور دارند و عمده شرکت کنندگان بین‌الملل توزیع کنندگان کتاب خارجی هستند. پخشی‌هایی که همگی ایرانی‌هستند.

خواجوی ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران جذابیتی برای ناشران خارجی ندارد گفت: شیوه مدیریت این نمایشگاه و نحوه فروش مستقیم آن در قیاس با تمام نمایشگاه‌ها نامانوس بود.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن نمایشگاه کتاب غنی سازی کتابخانه‌هاست بیان داشت: یکی از محاسن حضور در نمایشگاه کتاب غنی سازی کتابخانه ها از منابع است تا خود را به روز نگه دارند. اما با توجه به اینکه قیمت ارز طی سال های گذشته افزایش یافته و کتابخانه ها با محدودیت بودجه مواجه‌اند نتوانستند در نمایشگاه حضور پر رنگی داشته باشند هرچند کتابخانه قلب دانشگاه است.

خواجوی با اشاره به اینکه مدیران وزارت علوم مشکلات دیگری دارند و این مسئله در اولویت آنها نیست گفت: وزارت علوم هم باید تدیبری داشته باشد اما مسئولان برگزاری نمایشگاه باید این مسئولیت را بپذیرند تا در جهت منابع خارجی کتابخانه ها قدمی بردارند چرا که کتاب‌های داخلی همواره در طول سال در دسترس است. 

ین ناشر با ابراز تاسف از اینکه کتاب‌خانه‌ها نمی‌توانند منابع غنی خود را از فرصت نمایشگاه کتاب تامین کنند گفت: باید بپذیریم 10 روز نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای تهیه کتابهای خارجی فراهم نشده که این نابخردانه است که تسهیلات کتابهای داخلی و خارجی یکسان باشد.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
روایت ناشران از دیدار با رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب