ادعای شبکه العربیه : ساختمان سفارت ایران در صنعا سالم است


تلویزیون العربیه با نشان دادن ویدئویی 16 ثانیه ای مدعی شد این ویدئو وضعیت ساختمان سفارت ایران در صنعا در روز جمعه را روایت می کند.

شبکه العربیه وابسته به دولت عربستان سعودی با انتشار فیلمی کوتاه مدعی شد هیچ آسیبی به ساختمان سفارت ایران در صنعا وارد نشده است.

به گزارش عصر ایران در پی اعلام رسمی ایران مبنی بر حمله راکتی به نزدیکی ساختمان سفارت ایران در شهر صنعا و زخمی شدن یکی از نگهبانان ساختمان سفارت ایران در صنعا، حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران دو روز پیش اعلام کرد ، جمهوری اسلامی ایران طی یک گزارش رسمی از این حادثه، سازمان ملل را در جریان آن قرار خواهد داد.

حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حمله راکتی هواپیماهای سعودی به نزدیکی ساختمان سفارت ایران در صنعا را اقدامی عامدانه و آگاهانه دانسته بود و آن را نقض همه کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک دانسته بود.

پس از اعلام این خبر دولت عربستان آن را تکذیب کرد و سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان اعلام کرد که در این باره تحقیق و بررسی خواهد شد. سخنگوی کاخ سفید هم در نشست خبری روز پنج شنبه خود با اشاره به اینکه گزارش های ضد و نقیضی در این باره منتشر شده است، اعلام کرد که کاخ سفید در حال بررسی صحت و سقم این خبر است.

تلویزیون العربیه که وابسته به سعودی هاست با انتشار فیلمی کوتاه مدعی شد این فیلم روز جمعه و ساختمان سفارت ایران در صنعا را نشان می دهد که به ادعای این تلویزیون هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

ساختمان سفارت ایران در صنعا

شبکه العربیه : ساختمان سفارت ایران در صنعا سالم استبا اینکه بر اساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، حمله راکتی عربستان، به نزدیکی ساختمان سفارت ایران در صنعا بوده است، اما تلویزیویون العربیه با نشان دادن ساختمان سفارت ایران و اعلام اینکه هیچ آسیبی به ساختمان وارد نیامده است؛ تلاش کرد این گونه وانمود کند که ادعای ایران در حمله به نزدیکی ساختمان سفارت ایران در صنعا واهی است.


ویدیو مرتبط :
اصابت راکت عربستان سعودی به سفارت ایران در صنعا