علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آزمایش سگ روباتیکی گوگل در شرایط شبیه سازی شده جنگی


مهر/ این روبات چهار دست و پا توسط شرکت Boston Dynamics که زیر نظر گوگل کار می کند طراحی و ساخته شده و حالا به عنوان یکی از پیشرفته ترین روباتهای حیوان نمای جهان توسط نیروی دریایی آمریکا مورد آزمایش قرار می گیرد.
روبات Spot حدود ۷۲ کیلوگرم وزن داشته و به راحتی می تواند از سطوح صعب العبور عبور کرده و از تپه ها نیز بالا برود، بی آنکه مشکلی در حفظ تعادل خود داشته باشد.

پیش تر این روبات در محیطهای آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفته بود اما حالا سر از طبیعت و مناطق کوهستانی درآورده تا قابلیتهای آن در شرایط واقعی مورد سنجش قرار گیرد.
روبات Spot را می توان از فاصله ۵۰۰ متری و با استفاده از یک رایانه همراه و کنترل کننده بازی های ویدئویی هدایت کرد.
در آزمایشهایی که بر روی این روبات در فضای طبیعی صورت گرفت مشخص شد که Spot می تواند در شناسایی محل اختفای نیروهای دشمن به نظامیانی که آن را هدایت می کنند کمک زیادی کند.
البته به گفته گوگل قرار نیست این روبات در میادین جنگی به کار گرفته شود اما محققان با بررسی میدانی آن به دنبال درک این نکته هستند که در آینده از نمونه های مشابه این روبات برای چنین اهدافی استفاده کرد.


ویدیو مرتبط :
پلاک نظامی دکتر حسن عباسی : ماهنوز در شرایط جنگی هستیم