سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داروخانه، امن‌ترین محل عرضه لوازم‌آرایشی و بهداشتی است


سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ ضمن تأکید بر ضرورت تقویت گرایش مردم به ارزیابی سلامت فراورده‌های آرایشی و بهداشتی، اظهار داشت: در رابطه با واردات و عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی استانداردهای بین‌المللی و نیز شاخص‌های ایرانی متنوعی وجود دارد که توسط وزارت بهداشت به واردکنندگان قانونی و رسمی ابلاغ می‌شود، ولی باید اذعان کرد که کالاهایی که به‌صورت فله‌ای و ته لنچی یا از طریق کوله بری وارد کشور می‌شود به‌هیچ‌وجه حائز این استانداردها نیست و مردم باید از تهیه آن‌ها اجتناب کنند.

به گفته سجادی، عرضه این فراورده‌ها در اماکنی نظیر مترو، پیام‌آور واقعیت‌های تلخی برای دستگاه‌های نظارتی است و متأسفانه با شیوع چنین پدیده‌هایی، در سال‌های آینده شاهد تحمیل هزینه‌های درمانی به‌واسطه مصرف کالاهای غیر اصیل به مردم عزیز کشورمان خواهیم بود.

دبیر انجمن داروسازان اضافه کرد: هرچند بسیاری از اقلام آرایشی ادعای درمانی ندارند؛ ولی در خصوص فراورده‌های بهداشتی و نیز برخی کرم‌ها، بسیاری از این فراورده‌ها توسط پزشک توصیه‌شده و کاربرد درمانی دارند و به همین جهت توجه به امنیت و ایمنی آن‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: در خصوص اقلام آرایشی علاوه بر این‌که باید مطالعات علمی مستند مبتنی بر بی‌خطر بودن ترکیبات به‌کاررفته در این محصولات توسط کارخانه‌ها وجود داشته باشد، بحث آلوده نبودن آن‌ها به عوامل بیماری‌زا نیز موضوع بسیار مهمی است اما مسئله‌ای که حائز اهمیت است آن است که بسیاری از این فراورده‌ها در کارگاه‌های زیر پله‌ای در کشورهای همسایه و یا در برخی نقاط کشورمان تولید و عرضه می‌شود و هیچ‌گونه نظارتی نسبت به آن‌ها وجود ندارد.

سجادی بر لزوم توجه به تاریخ‌مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تأکید کرد و گفت: تاریخ انقضای یک محصول بر اساس ترکیبات اصلی یک محصول و نگه‌دارنده‌های موجود در آن و مواد افزودنی به آن تعیین‌شده و عدم توجه به تاریخ انقضای آن ممکن است عوارض مختلفی را در پوست به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با توجه به سوءاستفاده قاچاقچیان و سودجویان و افزونی عرضه کالاهای تاریخ گذشته و تقلبی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، لازم است لوازم‌آرایشی و بهداشتی از مجاری قابل‌اعتماد و تحت نظارت تهیه شود؛ و به همین جهت باید بگوییم که مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین مکان برای عرضه لوازم‌آرایشی و بهداشتی داروخانه‌ها هستند.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/R0AAA0


ویدیو مرتبط :
لوازم آرایشی و بهداشتی