جايگاه خودروها در رده‌بندي کيفي تنزل يافت


ايسنا/ جايگاه خودروهاي داخلي در جدول رده‌بندي کيفي تنزل يافته است.
در چند ماه اخير ارزيابي و بازرسي کيفي خودروهاي داخلي هم براساس دستورالعمل ارزيابي پيشين و هم براساس دستورالعمل جديد صورت گرفته است.
اگرچه در اين مدت دستورالعمل جديد به صورت آزمايشي و براي فراهم ساختن مقدمات لازم اجرايي شده اما شنيده مي‌شود نتايج حاصل از بازرسي‌هاي صورت گرفته با دستورالعمل جديد، بيانگر افت قابل توجه کيفيت خودروهاي داخلي در جدول رده‌بندي کيفي است.

دستورالعمل پيشين ارزيابي کيفي خودروها حدود هفت سال پيش تدوين شده بود با اين حال به دليل تغيير و ارتقاي سطح استانداردهاي صنعت خودرو در جهان، به‌روزساني اين دستورالعمل در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل جديد با استانداردها و شاخص‌هاي سختگيرانه‌تر تدوين و اجراي آن آغاز شد.
پيش از اين مسوولان شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران اعلام کرده بودند که با اجراي دستورالعمل جديد ارزيابي کيفي، نتايج حاصل از بازرسي کيفي خودروهاي داخلي به ارزيابي مصرف‌کنندگان از کيفيت اين محصولات نزديک‌تر خواهد شد.

اين در حالي است که در دستورالعمل پيشين، برخي خودروهاي داخلي در حالي در سطح کيفي خوب و خيلي خوب قرار مي‌گرفتند که داراي ايراداتي بوده و بعضا مصرف‌کنندگان ناچار بودند پس از تحويل گرفتن اين خودروها از کارخانه سازنده، براي رفع عيب خودرو به تعميرگاه مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
رشد کیفیت قطعات خودرو و از رده خارج بودن برخی خودروها