سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر عامل سونی شایعه فروش بخش گوشی هوشمند این شرکت را رد کرد


مدیر عامل سونی شایعه فروش بخش گوشی هوشمند این شرکت را رد کرد

مدیر عامل شرکت سونی با صحبت‌های مبهمش در یکی از مصاحبه‌های اخیر، موجب شد حدس‌های مختلفی در خصوص آینده این شرکت زده شود. حدس‌هایی که گاها از احتمالا تعطیلی واحد ساخت گوشی هوشمند این شرکت نیز یاد می‌کردند. اما ظاهرا چنین اتفاقی در پیش نیست.

جی اس ام/ مدیر عامل شرکت سونی با صحبت‌های مبهمش در یکی از مصاحبه‌های اخیر، موجب شد حدس‌های مختلفی در خصوص آینده این شرکت زده شود. حدس‌هایی که گاها از احتمالا تعطیلی واحد ساخت گوشی هوشمند این شرکت نیز یاد می‌کردند. اما ظاهرا چنین اتفاقی در پیش نیست.
ماه گذشته مدیر عامل سونی، Kazou Hirai در صحبت‌هایش اشاره کرد که اگر صنعت ساخت گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ برای این شرکت سودآوری نداشته باشد، سونی به دنبال گزینه‌های جایگزین دیگری خواهد بود. از همان زمان این سخن مبهم موجب شده است که گمانه‌های بسیاری زده شود. گمانه‌هایی نظیر این که منظور آقای Hirai فروش کامل صنعت تولید گوشی هوشمند این شرکت در آینده، و واگذاری حق امتیاز آن است. در واکنش به چنین ادعاهایی، مدیر عامل سونی طی مصاحبه‌ای که هفته گذشته انجام داد، اشاره کرد که این شرکت هیچ علاقه‌ای به چنین کاری ندارد و فعلا خبری از اقدام در زمینه ساخت پردازنده اختصاصی نیز نیست.

نخستین حدس‌ها در خصوص ورود سونی به عرصه تولید پردازنده اختصاصی در مقاله‌ای مطرح شده بود که وبسایت Digitimes منتشر کرد. در این مقاله آمده بود که پا گذاشتن سونی به چنین عرصه‌ای، نام این شرکت را به عنوان رقیب شرکت‌هایی نظیر کوالکام، مدیاتک و Spreadtrum Communications مطرح خواهد کرد. با توجه به این که سونی اکثر برنامه‌های خود را در سکوت خبری و به شکل مخفیانه پیش می‌برد، این احتمال که چنین برنامه‌ای در حال پیگیری و انجام در آینده است دور از ذهن نبود.

اما چه این شایعات معتبر باشند و چه نه، Kazuro Hirai آب پاکی را روی دست همگان ریخت. او هر گونه برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه تولید چیپ را تکذیب کرد و در زمینه ترک عرصه تولید گوشی هوشمند به اعلام رسمی چند ماه پیش سونی استناد کرد که گفته شده بود «سونی موبایل هیچ گاه فروخته نخواهد شد و صنعت فعلی تولید گوشی هوشمند را نیز ترک نخواهد کرد». Kazuro Hirai پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش سونی در زمینه گوشی هوشمند طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

با این حساب وقتی مدیر عامل سونی از گزینه‌های جایگزین سخن می‌گوید نباید فکرمان به سمت پایان عمر سونی موبایل برود. ولی این گزینه‌ها هر چه باشند، بدون شک با تصمیمات انقلابی‌ای روبرو خواهیم شد. سونی طی چند سال گذشته در زمینه‌های مختلفی در حال سر و کله‌زدن با رقیبان است. برای مثال یکی از صنعت‌های بسیار سودآور برای این شرکت، صنعت ساخت تلویزیون بود و صد البته که امروز نیز سونی را به عنوان یکی از برترین سازندگان تلویزیون می‌شناسیم. اما مدتی است که حتی این صنعت پرسود نیز تحت تاثیر فعالیت سایر رقیبان کره‌ای این شرکت قرار گرفته است. بنابراین طبیعی است که فکر تغییری است مدیران این شرکت را درگیر خود کند.

برنامه‌ای که Kazuro Hirai به عنوان نقشه راه آینده شرکت سونی از آن یاد کرده است، بازسازی کلی ساختار، کم‌کردن هزینه‌های تولید، افزودن بر تعداد خط محصولات برای بالابردن سود فروش و در نهایت به دست آوردن سود مالی بیشتر است.


ویدیو مرتبط :
ویدئو گوشی بلک بری پریو در دستان مدیر عامل این شرکت