کجارو: چرا واژگان زبان‌های جدید را فراموش می‌کنیم؟


وقتی می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، یکی از مشکلات اساسی فرار بودن واژه‌های جدید است. یاد گرفتن لغات جدید نیاز به تمرین مستمر دارد اما با این حال بسیار پیش می‌آید که در طول مکالمه باز هم کلمه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید را فراموش می‌کنید. برای رفع این مشکلات تکنیک‌هایی وجود دارد که با آنها آشنا خواهید شد.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که دهانتان را باز می‌کنید تا جمله را به زبان انگلیسی بگویید اما ناگهان کلمه خاصی از یادتان می‌رود. در نتیجه نمی‌توانید چیزی بگویید و ساکت می‌نشینید. این قطعا یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای یک گویش‌ور انگلیسی خارجی زبان (یا هر زبانی) رخ بدهد زیرا در این حالت به افراد احساس نادانی و بیهودگی دست می‌دهد. نکته جالب ماجرا نیز اینجاست که هرچه بیشتر تلاش کنیم که این اتفاق نیفتد، احتمال رخ دادنش بیشتر می‌شود! البته راهکارهایی نیز مانند استفاده از جملات کوتاه و تغییر نسبی جمله وجود دارند که در صورت فراموش کردن یک کلمه خاص می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اصلا چرا باید این همه تلاش کنیم تا چیزی را به یاد بیاوریم که قطعا یادمان نخواهد آمد؟ در حالی که می‌توان به راحتی با استفاده از کلمات دیگری، به جای این که هیچ نگوییم، منظور خود را به شکلی دیگر بیان کنیم؟

برای مطالعه مقاله «چرا واژگان زبان‌های جدید را فراموش می‌کنیم؟» به کجارو مراجعه کنید:

new language d9746

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.


ویدیو مرتبط :
واژگان مشترک زبان لری با زبان منطقه سیستان(کلیپ شماره1)