ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



علی پاکدامن نایب قهرمان شد/ حذف سه شمشیرباز ایران در جدول ١٦ نفره


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان در چارچوب روز سوم مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا امروز جمعه در چین برگزار شد .
در این روز از مسابقات علی پاکدامن در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگان قزاقستان، استرالیا، هنگ کنگ، قطر و هند به برتری دست یافت. وی پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، مقابل حریفی از ازبکستان در جدول ٣٢ نفره پیروز شد.
پاکدامن در ادامه و در جدول ١٦ نفره محمد فتحی وا درد و به جمع هشت بازیکن برتر راه یالت. این شمشیرباز المپیکی کشورمان در این مرحله با غلبه بر بازیکن کره ای که قهرمانی المپیک را در اختیار دارد وارد مرحله نیمه نهایی شد.
در این مرحله پاکدامن برابر یک شمشیرباز ویتنامی که سهمیه المپیک دارد به میدان رفت و با غلبه بر وی فینالیست شد. دیدار نهایی میان پاکدامن و بازیکنی از کره جنوبی قهرمانی در المپیک از افتخاراتش است با نتیجه ١٥ بر ٩ شکست خورد.
بدین ترتیب علی پاکدامن با متحمل شدن تنها یک شکست نایب قهرمان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر شد. در این اسلحه سه شمشیرباز دیگر کشورمان هم تا جدول ١٦ نفره پیش رفتند اما در این جدول با متحمل شدن شکست از صعود بازماندند.
بر این اساس مجتبی عابدینی که برای دومین دوره متوالی المپیکی شده است به واسطه کسب پنج برد برابر نمایندگان هنگ کنگ، ترکمنستان، قزاقستان، سنگاپور و ازبکستان در جدول ٦٤ نفره با قرعه استراحت مواجه شد. عابدینی در ادامه و در جدول ٣٢ نفره نماینده چین که صاحب سهمیه المپیک شده را شمست داد و به جدول ١٦ نفره صعود کرد اما در این مرحله ذرابر بازیکن کره ای که قهرمانی المپیک را در اختیار دارد و سال ٢٠١٥ نیز رنکینگ سوم جهان را در اختیار داشت، در رقابتی پایاپای و زیبا شکست خورد و از صعود بازماند.
فرزاد باهرارسباران نیز در مرحله مقدماتی با حریفانی از چین، عربستان، مالزی و هند روبرو شد و مقابل آنها به برد رسید. وی پس از استراحت در مرحله ٦٤ نفره و برای صعود به جدول ٣٢ نفره، بازیکن چینی را شکست داد. ارسباران در جدول ١٦ نفره به بازیکنی از کره جنوبی که قهرمانی المپیک را تجربه کرده باخت و به کار خود پایان داد.
محمد فتوحی نیز در مرحله مقدماتی بر نمایندگان ویتنام، تایلند، استرالیا، عربستان و چین تایپه غلبه کرد. فتوحی پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، موفق شد در جدول ٣٢ نفره بازیکن چینی که تجربه حضور در بازی های المپیک و قهرمانی در این بازی ها را هم دارد، شکست داد اما در مرحله بعد و برای صعود به جدول ٨ نفره برابر علی پاکدامن باخت و از دور مسابقات کنار رفت.
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا فردا شنبه با برگزاری دیدارهای تیمی در چین پیگیری می شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/C1BU1N


ویدیو مرتبط :
اسلوموشن پینگ پنگ زیبا از نایب قهرمان سه دوره المپیک