علمی


2 دقیقه پیش

2 دقیقه پیش




صدها جوجه کلاغ بر اثر قطع درختان یک باغ در خلخال تلف شدند


به گزارش روز شنبه ایرنا ، قطع یکصد اصله درخت تبریزی تنومند در این باغ با صدور مجوزی از سوی شهرداری و شورای اسلامی خلخال انجام گرفته و با این اقدام لانه هزاران قطعه کلاغ ویران و صدها جوجه کلاغ که به تازگی پر درآورده و تا چندی بعد برای پرواز آماده می شدند، تلف گشتند.
علی درویشی شهردار خلخال در گفت و گو با ایرنا علت صدور مجوز برای قطع تعدادی از درختان پارک جنگلی اللرباغی را ساماندهی فضای سبز و قطع درختان خشکیده اعلام کرد.
وی دلیل دیگر قطع این درختان را درخواست همسایگان ذکر کرد که گویا خم شدن آنها برای ساکنان مزاحمت هایی ایجاد کرده بود.
با قطع درختان تنومند و کهنسال و فروش آن به یک پیمانکار علاوه بر وارد شدن لطمه سنگین به حیات وحش خلخال، زیبایی پارک جنگلی اللرباغی شهر نیز از بین رفته است.
محمد فرهودی رییس حفاظت از محیط زیست خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف از این اقدام شهرداری گفت : این اقدام بدون اطلاع و نظرخواهی از این اداره صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در این اقدام ضد محیط زیستی با تلف شدن صدها قطعه جوجه کلاغ نه تنها آسیب جدی به حیات وحش وارد شده بلکه قطع درختان نیز در زمان بیداری آنها صورت گرفته و از این نظر نیز به پوشش گیاهی منطقه آسیب زده شده است.
او با بیان اینکه از سازمانی نظیر شهرداری این اقدام بعید بود ، افزود: محیط زیست بر اساس وظیفه قانونی خود علیه این عمل خلاف قانون، اقدام خواهد کرد.
در این حال شهروندان خلخالی نیز از این اقدام ابراز نارضایتی کرده و با آن مخالفت می کنند.
پارک جنگلی پنج هکتاری اللرباغی خلخال در سال 1380 از سوی مالک این باغ با بیش از پنج هزار اصله درخت تبریزی و تنها با دریافت 10 درصد از قیمت واقعی آن به مردم این شهر هدیه شد.
خواسته فروشنده از شهردار وقت حفظ فضای سبز و درختان این باغ بزرگ برای آیندگان بود که متاسفانه با قطع تدریجی درختان و فروش آن در سالیان گذشته هم اکنون تنها تعداد کمی از درختان تبریزی زیبا باقیمانده است.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6016

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قطع شبانه درختان تنها باغ خیابان شهید عراقی