سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلمان آموزش نظامیان تونس را برای مبارزه با داعش بررسی می کند


آلمان آموزش نظامیان تونس را برای مبارزه با داعش بررسی می کندایرنا/ یک نشریه آلمانی روز یکشنبه نوشت: برلین اعزام نیروهای نظامی به تونس را برای کمک به آموزش نظامیان تونسی در نبرد با گروه تروریستی داعش، بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین به نقل از روزنامه بیلد ام سونتاگ، نمایندگان وزارتخانه های دفاع و امور خارجه روزهای پنجشنبه و جمعه در باره چگونگی حمایت ارتش آلمان در چارچوب یک ماموریت آموزشی با مقام های تونس در این کشور مذاکره خواهند کرد.
به نوشته این روزنامه، آموزش دادن نظامیان تونس در مرحله نخست این همکاری پیش بینی شده و ممکن است در نهایت تا برپاکردن یک اردوگاه آموزشی در تونس با همکاری دیگر کشورهای متحد آلمان برای آموزش نظامیان لیبیایی، گسترش یابد.
اورسولا فو در لین وزیر دفاع آلمان به بیلد ام سونتاگ گفت: تروریسم داعش همه کشورهای منطقه شمال آفریقا را تهدید می کند.
وی افزود: بنابراین هر تلاشی برای حمایت ازکشورهایی مانند تونس که برای استقرار دمکراسی مبارزه می کنند، اهمیت زیادی دارد.
به گفته فون در لین، برپایی اردوگاه آموزشی در تونس، به منزله همکاری برای ایجاد ثبات منطقه ای خواهد بود.
وی افزود: اگر لیبی که در همسایگی تونس قرار دارد موفق به تشکیل دولت وحدت شود، نیروهای امنیتی آن نیز ممکن است از این تاسیسات آموزشی برپا شده در تونس، بهره ببرند.
سخنگوی وزارت دفاع آلمان به فرانس پرس گفت: جزییاتی بیشتر از سخنان این وزیر در اختیار ندارد و وزارت امور خارجه آلمان نیز هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.
نیروهای ارتش آلمان اکنون در ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش از جمله با مسلح کردن و آموزش نیروهای کرد در شمال عراق و اجرای پروازهای شناسایی با جت های تورنادو بر فراز خاک سوریه، مشارکت دارند.
با این حال هانس – پیتر بارتلز کمیسیونر دفاعی آلمان در گزارش ماه ژانویه هشدار داد که نیروهای ارتش این کشور بیش از حد نیاز گسترش یافته اند، دچار کمبود بودجه هستند و به آخرین حد ظرفیت خود برای مداخله در دیگر کشورها رسیده اند.
تونس در سال 2015 با 2 حمله تروریستی گسترده مرگبار به بخش گردشگری خود در گردشگاه ساحلی سوسه و همچنین موزه ملی باردو در شهر تونس مواجه شد که روی هم 60 قربانی برجاگذاشت و داعش مسئولیت هردو را به عهده گرفت.
بخش گردشگری برای اقتصاد تونس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
گروه تروریستی داعش همزمان با ناآرامی های لیبی پس از برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور در سال 2011، شروع قدرت گرفتن در این کشور کرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
مبارزه ابوالفضل یعقوبی و تونس