سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان کم‌خونی با مصرف گوشت کبوتر/ خوردن آجیل خام برای افراد سردمزاج ضروری است


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سعید نظری درباره ارتباط تغذیه به ویژه داشتن طبع سرد و گرم بر سلامتی افراد گفت: تغذیه نقش بسیار موثری در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها دارد و در قرآن کریم نیز تاکید شده که غذا باید حلال و طیب باشد، همچنین طبق گفته ائمه اطهار و طب سنتی کشور غذا باید با مزاج فرد سازگاری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: فرد سرد مزاج نباید غذایی با طبع سرد مصرف کند، به عنوان مثال مزاج ماست سرد و‌ تر است و در صورت مصرف باید با مصلح آن از جمله آویشن، پونه، نعنا، شیره یا مواد غذایی گرم و خشک مصرف شود و یا اینکه اگر مواد غذایی دارای طبع گرم مانند خرما مصرف می‌شود فرد گرم مزاج باید آن را با مصلح آن یعنی لیموی تازه، سرکه طبیعی، عرق کاسنی مصرف کند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه هر فردی نباید هر غذایی را مصرف کند، تاکید کرد: وقتی گفته می‌شود غذا گرم باشد به این معنا است که انرژی داشته باشد و PH خون را پایین نیاورد اما درباره مصرف ماست با وجود اینکه انرژی دارد اما اسید خون را تغییر می‌دهد و فرد سرد مزاج دچار لرزش، ضعف حافظه و افزایش میزان ساعت خواب خواهد شد و نمی‌تواند تمرکز کافی داشته باشد.

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران ادامه داد: بسیاری از غذاهایی که مصرف می‌کنیم بدون در نظر گرفتن مزاج فرد مصرف می‌شود؛ در واقع باید از لبنیات طبیعی استفاده کرد زیرا وقتی لبنیات را در کارخانه پاستوریزه می‌کنند بسیاری از قسمت‌های گرم مزاج آن از بین می‌رود به این دلیل که قسمت‌هایی مانند کره و خامه را از آن جدا می‌کنند و فقط دوغ و ماست که طبع سردی دارد باقی می‌ماند پس حتماً این نوع لبنیات باید با مصلح مصرف شود.

مصرف آجیل خام برای افراد سرد مزاج ضروری است

نظری، با تاکید بر مصرف آجیل خام برای افراد سرد مزاج به ویژه در بانوان گفت: بانوان مغزهای خام مانند پسته و بادام را در ابتدا بخیسانند به این دلیل که با خیساندن ترکیبات مغز‌ها تغییر می‌کند سپس آن را با عسل و آب مخلوط کنند؛ این ماده سرشار از انواع و اقسام ویتامین‌ها، کلسیم، املاح و بسیاری از مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن است.

وی با انتقاد از مصرف زیاد قرص آهن برای درمان کم خونی در بانوان تصریح کرد: مصرف بالای قرص آهن بسیار خطرناک است؛ بهترین آهن طبیعی در میوگلوبین وجود دارد و این ماده طبیعی در گوشت کبوتر بسیار زیاد یافت می‌شود.

 پزشک عمومی ادامه داد: میوگلوبین در چهارپایان از جمله جگر گوسفند یا خروس محلی نیز وجود دارد؛ باید توجه شود که در مواجهه با مصرف مرغ و بوقلمون ماشینی مصرف بوقلمون بهتر از مرغ است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WPJH3D


ویدیو مرتبط :
درمان آرتوروز شدید زانو و کم خونی به وسیله خام گیاهخواری