سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تهران جزو 3 استان برتر در حوزه پدافند غیرعامل


 استاندار تهران گفت: در همه جهات پدافند غیرعامل، تهران جزو 3 استان برتر کشور انتخاب شده ولی نباید به این عملکرد قانع باشیم.

به گزارش«انتخاب»، سیدحسین هاشمی در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان در جمع خبرنگاران به دستور کار جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و گفت: گزارشی از عملکرد اداره کل پدافند غیرعامل استان در این نشست ارایه شد.

وی به سه موضوع مهم مطرح شده در این جلسه اشاره و اظهار کرد: نقاط قوت و ضعف نخستین رزمایش پدافند پرتوی که آبان‌ماه گذشته در شهر تهران برگزار شد در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی با اشاره به برگزاری دومین رزمایش پدافند پرتوی شهر تهران در تابستان سال آینده خاطرنشان کرد: قرار شد چارت سازمانی همراه با وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط در برگزاری این رزمایش مشخص و ابلاغ شود تا نواقص رزمایش قبلی در اجرای رزمایش های آینده وجود نداشته باشد.

استاندار تهران به گزارش تخلیه و اسکان اضطراری ساکنین تهرانی در زمان‌های خاص و بحرانی که در این نشست ارائه شد اشاره کرد و گفت: گزارش تکمیلی مهندس مشاور این طرح در این جلسه ارایه و قرار شد این گزارش برای بررسی و اعلام نظر دستگاه ای اجرایی مرتبط برای آن‌ها ارسال شود.

وی اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری تهران هم قرار است اجرایی و عملیاتی بودن این گزارش را بررسی کند و حداکثر تا نشست بعدی شورای پدافند غیرعامل استان که اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، نظر خود را اعلام کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه موضوع پدافند غیرعامل یکی از مباحث اساسی و مهم شهر تهران است، گفت: پیش‌بینی امکان جابجایی و اسکان ساکنان تهرانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه بسیار مهم است و نیازمند مطالعه دقیق کارشناسی شده منطبق با واقعیت های شهر تهران و شهرهای اطراف است.

استاندار تهران به بررسی بیماری آنفلوآنزای انسانی و همچنین آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در موضوع آنفلوآنزای انسانی برای استان نگرانی خاصی وجود ندارد و در این نشست گزارش اقدامات وزارت‌بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای پیش‌گیری و مقابله با این بیماری در تهران ارائه شد.

وی از مدیریت خوب صورت گرفته برای کنترل و جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تهران تمجید کرد و گفت: فقط دو مورد شیوع این بیماری در مرغداری‌های استان گزارش شده بود که سریع شناسایی و مهار و کل مرغ‌های این مرغداری‌ها معدوم شدند ضمن اینکه تا شعاع 10 کیلومتری آنها پاکسازی کامل صورت گرفت.

هاشمی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها در این ارتباط خوب عمل کردند و استان تهران در مقایسه با سایر استان های درگیر عملکرد چشمگیری داشت.

استاندار تهران گفت: قرار شد در جلسه بعدی شورای پدافند غیرعامل استان تهران، برنامه‌های سال 95 این حوزه بررسی و تصویب شود تا در سال آینده نسبت به امسال شاهد روند بهتری در این حوزه مهم استان باشیم.

تعرض به سفارتخانه سایر کشورها محکوم است

استاندار تهران شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر را ضایعه بزرگ و دردناک برای جهان اسلام و تشیع ذکر کرد و گفت: شهادت این بزرگمرد را به تمام آزادی خواهان جهان بخصوص خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

هاشمی حساسیت و اعتراض مردم نسبت به شهادت آیت‌الله نمر را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: تشکل های مختلف برای محکومیت این جنایت درخواست های متعددی برای تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در روز 13دی ماه(یکشنبه) به استانداری تهران ارائه دادند اما نظر ما این بود که به هیچ عنوان تجمعی مقابل سفارت عربستان انجام نشود بلکه در مکان های دیگر همچون میدان های فلسطین و امام حسین (ع) که امکان حضور گسترده مردم وجود دارد، تجمع های اعتراضی برگزار شود.

وی با بیان اینکه سفارتخانه هر کشور جزئی از خاک آن کشور محسوب می شود و حمله و تعرض به آن نه تنها مورد تایید نیست بلکه تلخ و محکوم است گفت: در زمان اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی و حمایت برخی کشورها از وی نیز موضوع حمله به سفارتخانه برخی کشورها مطرح شده بود اما در آن زمان که رهبر معظم انقلاب در جایگاه رئیس جمهوری قرار داشتند اعلام کردند که تعرض به سفارتخانه سایر کشورها معقول نیست و این حرکت را به صلاح نظام نداستند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تامین امنیت سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورها در ایران بر عهده جمهوری اسلامی است گفت: حمله و تعرض به سفارتخانه عربستان منطقی، اخلاقی و قانونی نیست و از نظر ما محکوم است و با عاملان براساس قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه حدود ساعت 22 و 40 دقیقه نیمه شب شنبه، عده ای از معترضان در نزدیکی سفارتخانه عربستان حضور می یایند و باوجود اینکه پلیس تمهیدات اولیه را در این ارتباط پیش بینی کرده بود برخی به حالت تهاجمی به سفارتخانه حمله می کنند و آن حادثه تلخ که بدون شک محکوم است رخ می دهد.

استاندار تهران تاکید کرد: این حادثه مورد تایید ما نیست و رئیس جمهوری نیز به طور کامل این حرکت را محکوم کردند و امیدواریم در آینده اینگونه اتفاق ها به هیچ وجه رخ ندهد.


ویدیو مرتبط :
پدافند غیرعامل | معضلات مبحث پدافند غیرعامل