سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هرآنچه که از شرکت‌های فعال در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2016) انتظار داریم


Barcelona_Solutions

چند روز بیشتر تا کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2016) باقی نمانده و سطح هیجان برای رونمایی از محصولات جدید در این روبداد بزرگ نمایشگاهی به اوج خود رسیده است. دیروز نگاهی به محصولات احتمالی سامسونگ انداختیم که زمزمه‌ی رونمایی از آنها در این روزها فضای مجازی را فراگرفته است و با توجه به تنوع نسبتا بالای محصولات این شرکت که رونمایی خواهند شد، در یک پست ویژه به بررسی آنها پرداختیم که درصورتیکه آن پست را از دست دادید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق این لینک نسبت به مطالعه‌ی آن اقدام فرمایید. اکنون زمان آن رسیده تا به صورت کامل نگاهی به شرکت‌های فعال در نمایشگاه امسال بیندازیم و ببینیم که باید خودمان را برای معرفی چه محصولاتی آماده کنید. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

نمایشگاه موبایل بارسلون بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان است که هر سال در ماه فوریه(اوایل اسفند) برگزار می‌شود. عمدتا می‌توان گفت که بیشتر محصولاتی که در نمایشگاه سال‌های قبل معرفی شده بودند، قبل از آن لو رفته بودند و تا حدودی سطح هیجان برای دیدن سوگلی شرکت‌ها کاهش یافت و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان گفت که محصولات اصلی که در نمایشگاه MWC 2016 رونمایی می‌شوند، مواردی هستند که در این پست به آنها خواهیم پرداخت. اسامی شرکت‌ها به ترتیب حروف الفبا هستند.

اچ‌تی‌سی

htc-one-m101

این شرکت تایوانی سال‌های سختی را پشت سر گذاشته است و پرچمدارهای سری وان نتوانسته‌اند که به صورت کامل انتظارات این شرکت سختکوش و دوست‌داشتنی را از بازار هدفشان برآورده سازند. اکنون زمزمه‌های پرچمدار بعدی این شرکت یعنی HTC One M10 شنیده می‌شود و به احتمال فراوان این شرکت در نمایشگاه امسال از این پرچمدار رونمایی خواهد کرد.

برخلاف چند مدل قبلی این شرکت از سری وان که در یک قالب و سبک طراحی شدند، این بار سران این شرکت آستین‌ها را بالا زده‌اند و در پرچمدار شماره 10 خود دست به خانه‌تکانی بزرگی زده‌اند و ظاهرا این بار تمامی توان خود را بکار گرفته‌اند تا ناکامی مدل‌های قبلی را به دست فراموشی بسپرند. از تصاویر و مشخصات منتشر شده از M10 پیداست که تفاوت‌ها و ارتقاهایی اساسی را نسبت به M9 در آن شاهد هستیم و این موضوع سطح هیجان را برای کنفرانس HTC بیش از پیش افزایش می‌دهد.

چند روز قبل وبسایت چینی Ithome در گزارشی اعلام کرد که اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل از این پرچمدار رونمایی نمی‌کند و زمان معرفی آن را به ماه مارس به تعویق خواهد انداخت و از ماه آوریل نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد تا از گزند احتمالی مدل‌های پرهیاهویی مانند گلکسی اس7 سامسونگ و ال‌جی G5 در امان بماند و در سکوت خبری از آن رونمایی کند که چندان هم بعید نیست هرچند که این بار شاید شرایط مقداری تغییر کرده است و انتظار دیدن مدل جدید این شرکت تایوانی چندان دور از ذهن نیست.

فارغ از M10 که رونمایی از آن فعلا مشخص نیست، انتظار می‌رود که اچ‌تی‌سی محصولات بیشتری را در این نمایشگاه در حوزه‌ی سلامت و گجت‌های پوشیدنی معرفی کند و علاوه بر آنها نیز انتظار دیدن مدل‌های جدیدی از اسمارت‌فون‌های سری Desire این شرکت وجود دارد و در صورت تحقق تمامی این روباها، می‌توان روزهای پرکار و خوبی را برای این شرکت دوست داشتنی متصور شد.

ال‌جی

lg-g5-alwayson-w782

شاید غیر از سامسونگ هیچ شرکتی به اندازه‌ی ال‌جی برای نمایشگاه امسال خبرسازی نکرده و هر روز اخبار و شایعات بیشتری در رابطه با پرچمدار قدرتمند و پرطرفدار آنها یعنی ال‌جی G5 به بیرون درز پیدا می‌کند.

سال‌های قبل این شرکت نشان داد که علاقه‌ای برای رونمایی از پرچمدارهای آن زمان خود یعنی G3 و G4 در کنگره‌ی جهانی موبایل ندارد و آنها را در رویدادهایی جداگانه و به صورت اختصاصی معرفی کرد اما اکنون ظاهرا شرایط قدری فرق کرده و باید خودمان را برای رونمایی از G5 در MWC 2016 آماده کنیم و احتمالا این شرکت آنچنان از عملکرد خیره‌کننده‌ی پرچمدار جدیدش مطمئن است که قصد دارد آن را آماده‌ی مبارزه‌ی رو در رو با گلکسی اس7 در نمایشگاه امسال کند.

مطابق دعوتنامه‌ای که این شرکت چندی پیش ارسال کرد، کنفرانس ال‌جی در روز یکشنبه ساعت 14 به وقت محلی برگزار خواهد شد و با شعار Always ON پای به این نمایشگاه خواهد گذاشت که با توجه به تصویر منتشر شده در کنار این دو کلمه، می‌توان دریافت که در G5 باید خودمان را برای ویژگی روشن بودن دائمی صفحه با نمایش زمان، تاریخ و رویدادهای مهم گوشی بر روی آن آماده کنیم و بدون شک یک ویژگی جذاب دیگر به گوشی‌های سری G این شرکت اضافه شده است.

اما G5 تنها سوغاتی ال‌جی برای دوستدارانش نیست و این شرکت همراه با پرچمدار اصلی، دو مدل میان‌رده را نیز با خود به بارسلون خواهد آورد که نام‌های آنها عبارتند از LG X Cam و LG X Screen که همانگونه که از نام آنها پیداست، با محصولاتی جدید از سری X روبرو هستیم. بنابه ادعای این شرکت محصولاتی که معرفی می‌شوند برای کسانی طراحی شده‌اند که نمی‌خواهند پول یک پرچمدار را پرداخت کنند اما به ویژگی‌های فراوانی دست پیدا خواهند کرد که ارزش خرید آنها را دو چندان می‌کند.

طبق مشخصات منتشر شده برای مدل X Cam، این گوشی بیش از هر مورد دیگری به یک دوربین فوق‌العاده‌ی دوگانه در پشت مجهز شده است و با توجه به رندرهایی که در این روزها از آن منتشر شده، سنسور بکار گرفته شده در این گوشی با مدل اصلی یعنی G5 مشابه خواهد بود و ال‌جی قصد دارد که تجربه‌ی کیفیت فوق‌العاده‌ی عکس‌های مدل اصلی را در مدل میان‌رده‌ی خود نیز به ارمغان آورد. صفحه‌نمایش بکار رفته شده در این گوشی 5.2 اینچی و تمام اچ‌دی بوده و در بخش سخت‌افزاری نیز قدرت آن از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای 1.2 گیگاهرتز در کنار دو گیگابات رم گرفته می‌شود تا نشان دهد بیش از آنکه محصولی سریع باشد، یک دوربین قدرتمند است.

اما دیگر مدل پیش و رو عبارت است از X Screen که همانگونه از اسمش پیداست بیش از هر مورد دیگری بر صفحه‌نمایش و ویژگی‌های خاص این بخش تاکید شده است و در آن نیز مانند X Cam که بخشی از توانایی‌های G5 را به امانت گرفت، شاهد قابلیت صفحه‌نمایشی همیشه روشن هستیم که در زمینه‌ای مشکی پیام‌ها و زمان و تاریخ را به کاربر نشان می‌دهد تا نیازی به روشن کردن صفحه برای مشاهده‌ی آنها وجود نداشته باشد و خود تبدیل به یک فاکتور تاثیرگذار در ارتقای میزان شارژ باتری در استفاده‌ی روزانه باشد. بدین ترتیب ال‌جی توان خود را بکار گرفته تا G5 را بیشتر از هر زمانی در کانون توجهات قرار دهد.

بلک بری

blackberry-passport-primary-2-100452892-primary.idge

این شرکت در نمایشگاه CES امسال حضور چندانی نداشت و همه خود را آماده کرد‌ه‌اند که نتیجه‌ی تلاش این شرکت را در کنگره جهانی موبایل مشاهده کنند و ببینیم که کوچ از پلتفرم اختصاصی به سمت اندروید چه تبعاتی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت و آیا سیاست مدیران بلک‌بری عرضه‌ی کل محصولات جدیدشان با پلتفرم اندروید است یا این موضوع موقتی بوده است.

حدس و گمان‌هایی این روزها در رابطه با یک محصول جدید از سوی بلک‌بری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت از یک موبایل با صفحه‌کلیدی جهت تایپ رونمایی خواهد کرد که از لحاظ سخت‌افزاری در حد گوشی‌های میان‌رده و مقرون بصرفه‌ی اندرویدی خواهد بود و با نام Vienna روانه‌ی بازار خواهد شد.

علاوه بر Vienna گزارشات دیگری در رابطه با کار کردن بلک‌بری بر روی مدل جدید پاسپورت با سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است و ظاهرا این شرکت برای ادامه‌ی بقای خود کامل دست به دامان گوگل و سیستم‌عامل اختصاصیش شده است. با این اوصاف انتظار می‌رود که بلک‌بری یکی از شرکت‌های فعال در نمایشگاه امسال باشد که چندین محصول جدید را با سیستم‌عامل اندروید معرفی خواهد کرد. باید ببینید که محصولات جدید این شرکت می‌تواند نظر مساعد بازار را جلب کند یا اوضاع برای این شرکت با سابقه سخت‌تر از قبل خواهد شد.

سامسونگ

Samsung-Galaxy-S7-leaks-in-the-flesh

دیروز در مقاله‌ای در ترنجی به صورت کامل به وضعیت سامسونگ در نمایشگاه امسال پرداختیم و طبق اخبار و شایعات منتشر شده در روزهای اخیر بیش از هر محصول دیگری باید خودمان را برای رونمایی از دو مدل گلکسی اس7 و اس7 اج آماده کنیم که بدون شک گل سرسبد سامسونگ در نمایشگاه موبایل امسال خواهند بود.

علاوه بر دو مدل پرچمدار مطرح، دوربین 360 درجه، توسعه‌ی سرویس پرداخت اختصاصی، تبلتی جدید و، ساعت هوشمند از دیگر محصولات احتمالی هستند که سامسونگ در روزهای آینده و در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل از آنها رونمایی خواهد کرد. در صورتیکه مقاله‌ی دیروز را بنا به دلایلی از دست دادید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق این لینک نسبت به مطالعه‌ی آن اقدام فرمایید.

سونی

xperia_z4_tablet_black_water

این شرکت خوشنام و بزرگ ژاپنی که سال‌های خوبی را پشت سر نگذاشته و بخش بزرگی از اعتبارش فدای بازاریابی ضعیف شد، قصد دارد که با محصولات سال 2016 خود به بازار بازگردد و بخش بزرگی از سهم از دست رفته‌اش را مجدد بدست آورد. در شرایطی که این شرکت در نمایشگاه IFA آلمان که 5 ماه قبلی برگزار شد از پرچمدار جدید و قدرتمندش یعنی اکسپریا Z5 رونمایی کرد، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد که پس از مدتی کوتاه اقدام به رونمایی از مدل جدیدتر آن با نام Z6 کند بنابراین تا حد زیادی می‌توان گفت که پرونده‌ی Z6 در نمایشگاه موبایل بارسلون بسته است مگر اینکه این شرکت که در عرضه‌ی پرچمدارهایش در بازه‌های شش ماهه زبان زد خاص و عام است بخواهد سورپرایز بزرگی را برای دوستدارانش به ارمغان آورد هرچند که بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در شرایطی که رونمایی از اسمارت‌فون پرچمدار این شرکت تقریبا منتفیست، این شرکت به احتمال فراوان ساعت هوشمند جدیدش را با خود به نمایشگاه امسال خواهد آورد که مدت زمان زیادیست خبری از مدل جدیدتر آن نشده و شاید کنگره‌ی موبایل بهترین مکان برای رونمایی از اسمارت‌واچی جدید باشد. کارشناسان معتقند که سونی در نمایشگاه امسال بیش از آنکه بر بخش موبایل خود تمرکز کند، توان خود را معطوف ساعت‌های هوشمند خواهد ساخت و باید خودمان را برای درخشش این شرکت با ساعت‌های جدیدش آماده کنیم.

چند روز قبل Evan Blass لو دهنده‌ی مشهور خبر از معرفی قریب الوقوع یک هدست کم ضخامت و بلوتوثی از سوی سونی در نمایشگاه MWC داده بود اما با توجه به عدم انتشار جزییات دقیقی از این محصول، معرفی این هدست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اما در شرایطی که امید چندانی به معرفی یک گوشی جدید از سوی سونی وجود ندارد، اخبار روزهای اخیر نشان می‌دهد که این شرکت اقدام به بروزرسانی تبلت‌های سری اکسپریای خود خواهد کرد و در شرایطی که تبلت اکسپریا Z3 کامپکت این شرکت حدود دو سال از عمرش می‌گذرد، این احتمال وجود دارد که سونی در نمایشگاه امسال بخواهد این مدل زیبا را تقویت کند. گوشی‌های سری M این شرکت نیز اوضاع مشابهی دارند و درصورتیکه این شرکت قصد بروزرسانی آنها را داشته باشد شاید این اتفاق در نمایشگاه امسال بیفتد.

شیائومی

maxresdefault

شیائومی که تا چند سال قبل هیچ اثری از نام و نشانش وجود نداشت اکنون یکی از مهمترین بازیگران صنعت اسمارت‌فون و بالطبع نمایشگاه‌های پیرامون آن است و این شرکت در چهارشنبه‌ی هفته‌ی آینده یعنی چند روز پس از آغاز نمایشگاه و پس از فروکش کردن هیاهوی تبلیغاتی محصولاتی مانند G5 و گلکسی اس7، اقدام به معرفی جدیدترین پرچمدار خود یعنی Mi5 خواهد کرد که با توجه به قدرت فوق‌العاده و استقبال بی‌نظیر از دو مدل قبلی این سری، می‌توان امیدوار بود که این بار نیز این شرکت نوپای چینی بتواند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

حدود سه هفته پیش Hugo Barra رییس و بنیان‌گذار شیائومی در تویتی رسما به بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون در جهان آماده باش داد و اعلام کرد که Mi5 اوج خواسته‌ها و تصورات کاربران از یک اسمارت‌فون است!

انتظار می‌رود که پرچمدار جدید شیائومی با پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 و سایر مشخصات فوق‌العاده‌ی سخت‌افزاری با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی عرضه شود که در صورت تحقق آن، می‌توان روزهای سختی را برای شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل، ال‌جی و … متصور شد که هریک در تلاش برای حفظ جایگاه خود هستند.

کوالکام

snapdragon-h1

نقشی که کوالکام در نمایشگاه موبایل امسال بر عهده دارد چیزی شبیه به اندروید گوگل است یعنی محصولات این شرکت خود اسمی در میان محصولات جدید ندارند اما در قلب تقریبا تمامی آنها خودنمایی می‌کنند و می‌درخشند. انتظار می‌رود که بازیگر نقش اول کوالکام در نمایشگاه امسال پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون 820 باشد که در قلب جدیدترین پرچمدارها مانند ال‌جی G5 و گلکسی اس7 خواهد درخشید و قدرتی بی مانند را از خود نشان خواهد داد.

چندی پیش اعلام شده بود که شرکت چینی LeTV اولین گوشی را با پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 روانه‌ی بازار خواهد کرد و با توجه به اینکه تا به امروز سر و کله‌ی این محصول پیدا نشد، انتظار می‌رود که این شرکت چینی در نمایشگاه امسال بمب خبری خود را بترکاند و در خلال آن نیز شرکت کوالکام اطلاعات بیشتری را از میزان قدرت و همچنین بهینه شدن پردازنده‌ی جدید منتشر کند.

اما مسلما کوالکام تمام توان خود را معطوف اسمارت‌فون نخواهد ساخت و مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها توجهی ویژه به بخش ابزارهاش پوشیدنی خواهد داشت. چندی پیش اینتل وارد مذاکره با تولیدکنندگان بزرگی در زمینه گجت‌های پوشیدنی شد و این موضوع واکنش کوالکام را واداشت و این شرکت چند روز قبل اقدام به رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های خود برای ساعت‌ها و سایر گجت‌های پوشیدنی کرد. انتظار می‌رود که این شرکت در نمایشگاه امسال جزییات کاملی را از کیفیت کاری پردازنده‌های خود منتشر کند. بیشتر پردازنده‌هایی که اخیرا این شرکت معرفی کرد، همگامی ویژه‌ای را با سیستم‌عامل اندروید Wear داشتند و ظاهرا هماهنگی بی‌نقصی از لحاظ ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار را در میان آنها شاهد خواهیم بود.

گوگل

featured

گوگل معمولا خود را کمتر درگیر رویدادهای نمایشگاهی می‌کند و مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های هم‌وطن خود به رویدادهای اختصاصی اکتفا می‌کند اما یک تفاوت عمده میان گوگل با اپل و مایکروسافت وجود دارد و آن هم نقش بسیار پررنگ و کلیدی سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت یعنی اندروید در قلب محصولات مختلف فعال در نمایشگاه است. این شرکت بدون آنکه خود حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشد عملا درصد بسیار زیادی از آن را به قبضه‌ی خود درآورده است و خودنمایی محصولات پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار با سیستم‌عامل این شرکت خود یک افتخار بزرگ برای آنها به حساب می‌آید.

در نمایشگاه سال گذشته تمرکز عمده‌ی این شرکت در همکاری با شرکت‌های مختلف در زمینه‌ی اندروید Wear و گجت‌های پوشیدنی بود و امسال نیز احتمال سران این شرکت بزرگ آمریکایی ادامه‌ی همین سیاست را در پیش خواهند گرفت.

بنابراین انتظاری از گوگل جهت حضور در نمایشگاه وجود ندارد و این شرکت در ماه May و در کنفرانس اختصاصی Google I/O بمب‌های خبری خود را منفجر خواهد کرد و در کنگره‌ی جهانی موبایل صرفا شاهد درخشش شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون با لباس زیباییست که خود بر تن محصولات آنها پوشانده است هرچند که انتظار شنیدن جزییات بیشتری از اندروید N خالی از لطف نیست و کارشناسان احتمال می‌دهند که این شرکت هرچند محدود اما جزییاتی را از پروژه‌ی جدیدشان به بیرون منتشر کنند.

اما فارغ از مواردی که در بالا اشاره شد، این روزها اسم پروژه‌ی آرا که همان موبایل ماژولار گوگل است بسیار شنیده می‌شود و ظاهرا پس از گذشت چند سال از مطرح شدن نام آن برای نخستین بار، این شرکت خود را آماده کرده تا در نمایشگاه امسال از اولین گوشی با این ساختار جهت عرضه‌ی انبوع و تجاری به بازار رونمایی کند که مسلما در صورت تحقق این موضوع، گوشی عرضه شده با پروژه‌ی آرا می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین و خبرسازترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال باشد که توجه رسانه‌های زیادی را در سراسر جهان معطوف خود خواهد ساخت.

لنوو / موتورولا

gsmarena_001

شرکت لنوو که چندی پیش برند مظلوم موتورولا موبایل را خریداری کرد، قصد دارد که محصولات جدیدی را در نمایشگاه امسال معرفی کند. شایعات در فضای مجازی حکایت از آن دارد که لنوو مایل به تفکیک کامل بخش موتورولا موبایل با هسته‌ی اصلی خود جهت تمرکز ویژه بر روی محصولات سری Moto است و این شرکت نیز مانند سایرین دعوتنامه‌های خود را برای مراسم اختصاصیش در نمایشگاه امسال ارسال کرده است.

عمده شایعات و اخبار در مورد این شرکت مربوط به اسمارت‌فون‌های سری Vibe است و ظاهرا لنوو خود را آماده‌ی رونمایی از مدل جدید این محصول کرده است. هرچند که موتورولا تاکنون محصولات جدید خود را در خارج از رویدادهای نمایشگاهی معرفی کرده است اما این بار با توجه به سیاست‌های لنوو درصورتیکه آنها نیز بخواهند با دست پر به نمایشگاه قدم بگذارند، باید منتظر مدل جدید گوشی موتورولا Moto E باشیم.

مایکروسافت

maxresdefault (1)

شرکت مایکروسافت را باید یک خلاق کند دانست! ایده‌ی یکپارچه‌سازی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف در قالب ویندوز 10 یکی از بزرگترین انقلاب‌های چند سال اخیر در زمینه‌ی سیستم‌عامل و نرم‌افزار بوده است اما این شرکت در عرضه‌ی نسخه‌ی موبایل ویندوز 10 تعلل زیادی به خرج داده و کاسه صبر دوستدارانش را لبریز کرده است.

چند روز قبل این شرکت از گوشی میان‌رده‌ی لومیا 650 رونمایی کرد که در آن از یک بدنه‌ی فلزی با سخت‌افزاری تا حدودی مشابه لومیا 640 رونمایی کرد که رسما چهارمین گوشی این شرکت با نسخه‌ی آزمایشی ویندوز 10 موبایل بود و بیش از هر زمان دیگری سیاست‌های گنگ آنها را در مورد عرضه‌ی گوشی با نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل نشان داد هرچند که این سیستم‌عامل مرتب در حال ارتقا است اما هنوز خبری از ویرایشی پایدار و نهایی نشده است.

زمزمه‌هایی مبنی بر رونمایی این شرکت از مدل‌های دیگری مانند لومیا 750 و لومیا 80 در نمایشگاه موبایل بارسلون به گوش می‌رسد و با توجه به تاییدیه‌ای که چند روز قبل این گوشی‌ها دریافت کرده بودند و در سایت چینی درز پیدا کرد، بعید نیست این شرکت بخواهد با دو مدل گوشی میان‌رده‌ی دیگر پای به نمایشگاه بگذارد و انتظار دوستداران ردموندی‌ها برای یک سرفیس‌فون قدرتمند به احتمال فراوان تا چند ماه دیگر نیز به درازا خواهد کشید و در این برهه‌ی زمانی انتظاری بیشتر از دو مدل گوشی میان‌رده از این شرکت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

هوآوی

huawei-p9-out-in-march

قبلا نام بردن از برندهای چینی در کنار برندهای بزرگ تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون امری عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسید اما اکنون واقعیت آن است که این شرکت‌های سختکوش توانسته‌اند بزرگترین برندهای بازار را به چالش بکشند و شرکت‌های زیادی را دچار بحران کنند.

این شرکت در سال 2015 یکی از بهترین سال‌های زمان حیات خود را تجربه کرد و مدل‌های موفقی مانند نکسوس P6، میت S و در اوایل سال 2016 نیز با مدل Mate 8 نشان داد که بی جهت نیست در جمع بزرگترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در سال گذشته قرار گرفت.

این شرکت در هفته‌های اخیر اقدام به ارسال دعوتنامه‌های خود کرد و در آن اشاره به رونمایی از محصولاتی جدید کرد که در صدر آنها انتظار می‌رود سر و کله‌ی پرچمدار جدید آنها یعنی P9 پیدا شود که با مشخصات سخت‌افزاری اغواکننده‌ی خود، محصولات مدعی شرکت‌های بزرگ را به چالش بکشد.

اما گوشی‌های جدید تنها محصولاتی نیستند که از این شرکت در نمایشگاه امسال انتظار می‌رود و در این روزها خبر معرفی یک نوت‌بوک دوبوته از سوی هوآوی منتشر شد که دیدن آن مسلما جالب توجه خواهد بود. محصول جدید این شرکت با نام Matebook به یک قلم استایلوس مجهز خواهد شد و بخش جالب ماجرا زمانیست به بخش نرم‌افزاری آن می‌رسیم جایی که دو پادشاه اندروید و ویندوز در یک اقلیم به همزیستی رسیده‌اند و مسلما دیدن چنین محصولی برای خیلی از مشتاقان دنیای فناوری خالی از لطف نیست.

کنفرانس هوآوی در روز یکشنبه دوم بهمن برگزار خواهد شد و احتمالا در روزهای باقیمانده نیز جزییات بیشتری از محصولات جدید این شرکت در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

اما فارغ از شرکت‌ها و محصولات ذکر شده در این پست، انتظار می‌رود که سایر شرکت‌های چینی نیز حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته باشند که با عرضه‌ی محصولاتی مقرون بصرفه و رقابتی می‌توانند توجهات بسیاری را معطوف خود سازند. با توجه به اینکه کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون هر ساله نقطه‌ی آغاز بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان در سال جدید میلادی برای معرفی اسمارت‌فون‌های جدیدشان است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌های مطرحی مانند سامسونگ، سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و چند شرکت بزرگ دیگر هر ساله کار خود را در سال جدید میلادی با این نمایشگاه آغاز می‌کنند و باید ببینیم که کدام شرکت بهترین عملکرد را در آغاز سال 2016 از خود نشان خواهد داد.

آنچه که مسلم است دو بازیگر اصلی، نقش کلیدی را در تعیین سرنوشت شرکت‌های حاضر در بارسلون ایفا خواهند کرد که عبارتند از سیستم‌عامل اندروید6 و پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 که تمامی پرچمدارها با این دو فاکتور پای به میدان خواهند گذاشت و باید ببینیم که کدامیک از این فرصت بهترین استفاده را خواهند برد و خود را از دیگران متمایز خواهند ساخت البته ذکر این نکته ضروریست که اخیرا هوآوی نیز به جمع تولیدکنندگان پردازنده و چیپست اختصاصی خود پیوسته و شاید این شرکت بخواهد با پردازنده‌ی قدرتمند به نبرد با اسنپدراگون 820 برود.شما در مورد نمایشگاه امسال چه فکر می‌کنید؟ آیا غیر از محصولات ذکر شده در بالا، برای محصول شگفت‌انگیز دیگری لحظه‌شماری می‌کنید یا سطح انتظارات شما نیز در همین حد است؟ نظرات خود را با ما و سایر عزیزان در میان بگذارید.

pocket-lint  androidpit  stuff.tv

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
تازه ترین تلفن های هوشمند در کنگره جهانی موبایل بارسلون