علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جشنواره فیلم سبز می تواند در آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست موثر باشد


به گزارش ایرنا، سید رحمان دانیالی روز شنبه در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در تالار شهید سید مرتضی آوینی قم، اظهار کرد: بیان شیوای هنر در عرصه‌ های گوناگون فیلم، عکس و فضاهای مجازی بهتر می‌ تواند زیبایی‌ های زیست محیطی را نشان دهد.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره یکی از مهم ‌ترین رویدادهای زیست محیطی در کشور است،‌ افزود: این جشنواره پس از یک وقفه چند ساله به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با محیط زیست برگزار می ‌شود و زیبایی‌ های زیست محیطی و اثرهای تخریبی آن را نشان می‌ دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم خاطرنشان کرد: ضروری است مرکزهای گوناگون و دانشگاه‌ ها در فرهنگ‌ سازی محیط زیست همکاری های لازم را داشته باشند تا در زمینه تنویر افکار عمومی گام برداریم.
وی نمایش برخی از فیلم های شرکت کننده داخلی و خارجی در جشنواره مذکور، برگزاری کارگاه های آموزشی، میزگرد علمی رسانه و محیط زیست، نمایشگاه عکس و تور طبیعت گردی ویژه دانشجویان محیط زیست و بازدید از موزه ها را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره در استان قم اعلام کرد.
دانیالی با بیان اینکه این جشنواره در قالب های مختلفی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ماندگاری این جشنواره ها نیازمند همت و تلاش ماست و باید در تداوم فعالیت های خود بکوشیم.
وی با بیان اینکه ارتباط مستمر و مستقیم فرهنگ با محیط زیست راهگشا و کارساز است، افزود: علاوه بر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ظرفیت بالقوه علمای حوزه علمیه در زمینه روشنگری و ارائه بیانات ارزشمند می ‌تواند راهگشا در زمینه آموزش ‌های زیست محیطی باشد.
وی گفت: باید عرصه های محیط زیستی و تالاب های استان و ظرفیت های آن به مردم معرفی شود و نیز از محیط بانان قم که در این عرصه فعالیت می کنند تقدیر و سپاسگزاری می نمایم.
این جشنواره در قم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری و روزنامه همشهری استان قم برگزار می شود.
فیلم ‌های برتر جشنواره مذکور در قم به صورت رایگان برای همه از ٢٦ تا ٣٠ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت از ساعت ١٧ تا ١٨:٣٠ و از ساعت ١٩ تا ٢٠:٣٠ در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی در بلوار جمهوری اسلامی اکران می شود و نمایشگاه عکسی نیز در این رابطه در نگارخانه شهید آوینی دایر شده است.
7406/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و دولت سبز