فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مسجد و کلیسای آوارگان در فرانسه تخریب شد


به گزارش تارنمای خبری «فرانس ت و انفو»، عملیات تخریب زاغه موسوم به «جنگل» که هزاران مهاجر را در خود جای داده در هفته های گذشته آغاز شده بود.
دلیل تصمیم برای تخریب دو بنایی که به عنوان مسجد و کلیسا مورد استفاده آوارگان قرار می گرفت، نزدیکی بیش از حد به جاده عنوان شده است.
به گزارش نشریات محلی، تخریب مسجد و کلیسای جنگل، آوارگان و موسسات حمایت از مهاجران را که پیشتر از تعهد مقامات به تخریب نکردن این دو بنا خبر داده بودند، خشمگین کرده است.
«کریستیان سالومه» مدیر موسسه «مهمانسرای مهاجران» به یک نشریه محلی گفت: مقامات فرانسه با تخریب عبادتگاه های جنگل، موسسات حامی پناهجویان را تحقیر کردند و به دنبال منازعه با افراد مذهبی این زاغه هستند.
وی اعلام کرد: اکنون یک کلیسای ارتدکس و پنج تا شش نمازخانه در حومه کاله وجود دارد.
دولت فرانسه چندی پیش به برچیدن این زاغه متشکل از چادرهای مسافرتی تصمیم گرفت و به آوارگان این منطقه مهلت داد تا این محل را ترک کرده و به کانتینرهای در نظر گرفته شده، نقل مکان کنند.
تخریب این زاغه پس از آن صورت گرفت که چندی پیش 500 مهاجر به حصار امنیتی بندر یورش بردند و تعدادی از آنان توانستند خود را به یک کشتی انگلیسی برسانند.
در پی این اقدام، فعالیت بندر کاله که نخستین بندر مسافرتی در فرانسه محسوب می شود به دلایل امنیتی به حال تعلیق درآمد.
وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است حدود چهار هزار و 500 آواره و مهاجر در زاغه موسوم به جنگل اقامت دارند و منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.
به گفته دادستان کاله، پیش از این بیشتر مهاجران منطقه را مردمی از آفریقا تشکیل می دادند اما بتازگی آوارگان بسیاری از عراق و سوریه به همراه خانواده هایشان خود را به کاله می رسانند.
منطقه «پا دو کاله» (Pas-de-Calais) در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره ای تبدیل شده است که در دهکده ای از چادرهای مسافرتی زندگی می کنند.
سازمان غیردولتی و بین المللی «پزشکان جهان» که در زمینه سلامت و کمک های بشردوستانه به اقشار آسیب پذیر فعالیت می کند، بتازگی در گزارش سالانه خود وضعیت سلامت مهاجران را در فرانسه فاجعه بار توصیف کرده بود.
اروپام ** 9053**1485**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تخریب کلیسای منجی به دست کمونیست ها در شوروی