فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عضو موسسه پژوهشی آموزش عالی: تنها 40 دانشگاه کشور جامع و معتبر هستند


به گزارش ایرنا، غلامرضا ذاکر صالحی دوشنبه شب درهمایش آموزش جوانان و زندگی آکادمیک درالگوهای مختلف دانشگاهی افزود: سایر مراکز را باید به عنوان موسسه آموزش عالی قلمداد کرد زیرا ماهیت دانشگاهی ندارند.
وی بیان کرد: با توجه جبر جمعیتی موجود و پیر شدن جمعیت کشور شمار دانشجویان بشدت کاهش یافته و همین امر منجر خواهد شد که دانشگاه کم اعتبار و فاقد ارزش از صحنه رقابت کنار بروند.
ذاکر صالحی گفت: در کنار این امر دولت نیز باید برای ساماندهی دانشگاه ها ایفای نقش کند تا ساماندهی و ماموریت دهی دانشگاه به بهترین نحو صورت بگیرد.
وی افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی شمار دانشجویان افزایش 30 برابری داشته تا جایی که هم اکنون چهار میلیون و 700 دانشجو در سطح کشور داریم.
ذاکر صالحی اضافه کرد: یکی از نقطه اشتراک همه دانشگاه ها در وضعیت کنونی بحران مالی بوده که در سایه کم کردن هزینه این نهادها از سوی دولت هاست.
وی یادآور شد: حال برای ارتقا فعالیت دانشگاه افزایش تعامل آنها با صنعت و ادغام نشدن با آن، انتخاب الگوی بومی و بهینه مناسب و مورد نقد گرفتن آن از سوی نخبگان و صاحب نظران حائر اهمیت فراوان است.
ذاکر صالحی بیان کرد: بازنگری در اسناد بالا دستی تاسیس اتاق رصد تحولات بین المللی در حوزه آموزشی و مهندسی از جمله عامل هایی است که باید در راس کار دانشگاه ها قرار گیرد. ک/2
7212/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
موسسه پژوهشی ایران تحقیق