سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در پروژه علمی جابربن‌حیان شرکت می‌کنند


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد دیمه‌ور امشب در آئین اختتامیه و تجلیل از طرح‌های برتر ششمین نمایشگاه پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان در مازندران به میزبانی شهرستان آمل، اظهار کرد: طی بازدیدی که از نمایشگاه پروژه علمی دانش‌آموزی جابربن‌حیان در مازندران داشتم شاهد رشد کمی و کیفی دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی بودم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها راهکاری برای حل مسئله در پروژه‌های آموزش‌ و پرورش است، افزود: برگزاری جشنواره‌های علمی روشی برای بروز توانمندی علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و پرورش آنها بوده و باید بیشتر از گذشته به آنها توجه شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره‌‎ها باعث می‌شوند تا مسائل موجود در خانواده و محیط مدرسه از سوی دانش‌آموزان با روش تحلیل و پژوهش در قالب کار گروهی با همکاری معلمان بررسی شوند، بیان کرد: این مهم می‌تواند توسعه یادگیری مبتنی بر پروژه را به همراه داشته باشد و ظرفیت مطلوب لحاظ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره جابربن‌حیان از جشنواره‌های دوره ابتدایی بوده که در امتداد آن جشنواره خوارزمی در دوره متوسطه برگزار می‌شود، یادآور شد: دانش‌آموزان در این مسیر می‌توانند از امتیازات لازم برای شرکت در جشنواره بین‌المللی برخوردار شوند.

دیمه‌ور با اعلام اینکه جشنواره جابربن‌حیان برای توسعه مهارت‌های پژوهشی دانش‌آموزان لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره زمینه ارتباط با بنیاد ملی نخبگان را فراهم کرده تا برای ثبت اختراع دانش‌آموزی از طریق دستگاه‌های مربوطه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش حوزه‌ای به نام سازمان استعدادهای درخشان در قالب باشگاه دانش‌پژوهان جوان وجود دارد که ماموریت آن برای امر تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی و حمایت از کارهای خلاقانه و مبتکرانه است، بیان کرد: در دوره ابتدایی حدود 7 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز وجود دارد که طی سال گذشته حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر در جشنواره جابربن‌حیان شرکت کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری حدود 3 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز سراسر کشور در مرحله نمایشگاهی پروژه علمی شرکت کنند، گفت: در بین آثار مواردی هستند که به حمایت برای ادامه کار و توسعه نیازمندند.

انتهای پیام/86012/ن30/


ویدیو مرتبط :
جشنواره علمی جابربن حیان